تکمیل زنجیره‌های ارزش در بخش‌ گردشگری، از محورهای تحقق شعار سال در کردستان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: توجه به تکمیل زنجیره‌های ارزش در بخش‌های گردشگری و صنایع‌دستی، یکی از مهمترین محورهای قابل ذکر در برنامه تحقق شعار سال در استان است.

به گزارش میرث‌آریا؛ اکبر محمدی در جلسه تهیه برش استانی و جمع‌بندی نهایی برنامه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی این استان در راستای تحقق شعار سال اظهار کرد: در تدوین این برنامه عملیاتی مردم به عنوان رکن اصلی و تضمین کننده جهش تولید دیده شوند، چرا که دولت به تنهایی توان لازم برای حضور در همه فعالیت‌های اقتصای را ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان افزود: تکمیل زنجیره‌های تولید در بخش‌های کشاورزی، معدن و گردشگری از محورهای برنامه تحقق شعار سال در استان است.

او با بیان اینکه دولت نباید وارد مقوله تصدی‌گری شود، عنوان کرد: برهمین اساس باید در قالب نقشه راه جامع و برنامه عملیاتی افزون بر تعریف موضوع، هدف‌گذاری کمی و کیفی‌، مسیر درست تحقق شعار راهبردی سال و حقوق و تکالیف متقابل تولید کنندگان و مصرف کنندگان به درستی تبیین و ریل‌گذاری شود.

محمدی بخش گردشگری و صنایع‌دستی را یکی ازظرفیت‌های بالقوه استان نام برد و یادآور شد: توجه به ظرفیت‌های مرز و ترانزیت کالا و مسافر باید به طورجدی در برنامه‌های تدوینی مدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه این برنامه عملیاتی در جلسه آینده شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح تا به تصویب برسد، بیان کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی سطح استان و تشکل جلسات متعدد کارشناسی و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف جمع‌بندی نهایی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022701569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha