ماجراجویی بهترین دهکده‌های گردشگری ۲۰۲۴ آغاز می‌شود

رقابت بهترین روستاهای گردشگری جهان که به همت گردشگری سازمان مللل برگزار می‌شود، برای سال ۲۰۲۴ شاهد بالاترین میزان معرفی روستاها برای ثبت بوده است.

به‌گزارش میراث آریا، بیش از ۲۶۰ روستا از بیش از ۶۰ کشور به نمایندگی از پنج منطقه جهان، در رقابت‌های بهترین دهکده‌های گردشگری ۲۰۲۴ که توسط گردشگری سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند. این بالاترین حجم درخواست‌هایی است که تاکنون در چهار نسخه گذشته این رقابت‌ها دریافت شده است.

درخواست‌ها برای چهارمین دوره بهترین دهکده‌های گردشگری در ۸ می (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بسته شد. با تکیه بر موفقیت نسخه‌های گذشته، ابتکار امسال یک بار دیگر الهام‌بخش جوامع سراسر جهان خواهد بود تا از قدرت گردشگری به عنوان محرک توسعه و رفاه روستایی استفاده کنند.

از کشورهای عضو گردشگری سازمان ملل دعوت شد تا حداکثر هشت روستای کاندید را از طریق ادارات ملی گردشگری خود ارائه دهند. مانند نسخه‌های قبلی، روستاها توسط یک هیئت مشورتی مستقل خارجی در حوزه‌های زیر ارزیابی خواهند شد:

  • منابع فرهنگی و طبیعی
  • ترویج و حفظ منابع فرهنگی
  • پایداری اقتصادی
  • پایداری اجتماعی
  • پایداری زیست محیطی
  • توسعه گردشگری و یکپارچه‌سازی زنجیره ارزش
  • حاکمیت و اولویت‌بندی گردشگری
  • زیرساخت و ارتباط
  • بهداشت، ایمنی و امنیت

روستاهای شناخته شده به عنوان بهترین روستاهای گردشگری و همچنین کسانی که برای شرکت در برنامه ارتقاء انتخاب شده‌اند در سه ماهه چهارم سال اعلام خواهند شد.

از زمان راه‌اندازی فراخوان برای درخواست ثبت روستاهای گردشگری در ماه ژانویه ۲۰۲۴، این برنامه گردشگری برای توسعه روستایی توسط گردشگری سازمان ملل میزبان یک سری جلسات آنلاین با کشورهای عضو بوده است که بینش‌هایی را در مورد فرآیند درخواست ارائه می‌دهد. این جلسات به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی، با حضور ۱۱۷ شرکت‌کننده، بر علاقه و تعهد گسترده کشورهای عضو گردشگری سازمان ملل به پیشبرد گردشگری برای توسعه روستایی تأکید کرد.

شبکه بهترین روستاهای گردشگری، که در حال حاضر دارای کنسرسیوم جهانی با ۱۸۶ عضو است، به رشد خود ادامه خواهد داد. این شبکه شامل ۱۲۹ روستا است که به عنوان بهترین روستاهای گردشگری شناخته شده‌اند و ۵۷ روستا به طور فعال در برنامه ارتقاء به نمایندگی از ۵۵ کشور شرکت می‌کنند. این شبکه مشارکتی یک گروه جهانی منحصر به فرد از جوامع محلی است و به عنوان بستری برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، رشد دانش و تقویت مشارکت‌ها برای هدایت توسعه روستایی از طریق گردشگری عمل می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022901741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha