لزوم شبکه‌سازی پژوهشی بین وزارت و پژوهشگاه میراث‌فرهنگی با استان‌ها

 جلسه شورای هماهنگی معاونان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با حضور رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور در سالن جلسات موزه آذربایجان برگزار شده و بر لزوم شبکه سازی پژوهشی بین وزارت میراث‌فرهنگی، پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و استان‌ها تأکید شد.

به‌گزارش میراث آریا، امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ جلسه شورای معاونان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با حضور مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور در سالن جلسات موزه آذربایجان‌شرقی با محوریت پژوهش‌های مرمتی و کاوش‌های باستان‌شناسی برگزار شد.

طی این جلسه ضمن تأکید بر لزوم شبکه سازی پژوهشی بین وزارت میراث‌فرهنگی، پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و استان‌ها، تأمل سازنده و صحیح از پایگاه مرکزی تا استان‌های کشور با رویکرد حضور پررنگ دانشگاه‌ها و مراکز علمی در مباحثی نظیر مرمت‌ها و پژوهش‌ها، حائز توجه ویژه‌ای عنوان شد.

ایجاد ساز و کاری جدی و کارساز مرمتی و پژوهشی در کنار سفرهای استانی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی برای ایجاد ارتباطی ملموس و مستقیم بین پژوهشگاه و مدیران استانی از سایر موارد مورد تأکید در این جلسه بود که افزایش همکاری‌های پژوهشی را در حوزه میراث‌فرهنگی به ارمغان خواهد آورد.

تعبیه کارگاه‌های اقماری متصل به میراث با قوانین اماکن میراثی استان و حضور پژوهشگران در فضای داخلی موزه‌ها برای پژوهش در خصوص مسائل مرمتی به کمک مرمت‌گران حوزه میراث‌فرهنگی از دیگر مسائل بررسی شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023001923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha