برگزاری نشست تخصصی با محوریت بزرگداشت هفته میراث‌فرهنگی در بوشهر

نشست تخصصی با محوریت بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی در بوشهر برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، گالیا حق‌پرست گفت: در راستای بزرگداشت هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها، نشستی با حضور معاونین اداره کل متبوع، اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان به مبحث موزه و موزه‌داری در محل سالن جلسات موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس عصر روز گذشته یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

مدیر موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس افزود: محوریت این نشست نقش موزه‌ها در اعتلای هویت ملی و حیات شهری بود که با حضور دکتر محمدرضا قلی‌زاده عضو هیأت علمی دانشگاه خلیج فارس و مدیر پیشین موزه پارس شیراز برگزار شد.

او ادامه داد: در ابتدای جلسه مهدی بسارده مسئول امور موزه‌های استان پس از تبریک روز جهانی موزه و خوشامدگویی به حضار، به نقش توسعه موزه ها در استان اشاره کرد.

حق‌پرست بیان کرد: دکتر قلی‌زاده، سخنران اصلی این نشست با تجربه ۱۵ سال مدیریت موزه پارس در ادامه به نقش و اهمیت موزه‌ها در بالابردن دانش و آگاهی تاریخی مردم و شهرنشینی پرداخت و موزه‌ها را مکمل هویت ملی و تاریخی ایران دانست.

 مدیر موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس در پایان تصریح کرد: سخنران ویژه نشست پس از ذکر کاربری و انواع و اقسام موزه‌ها، بر توجه ویژه به این مراکز فرهنگی تاریخی تأکید و نقش پژوهش محور موزه‌ها برای ایجاد راهکارهای مناسب در بالا بردن جایگاه پژوهشی آنها را به منظور بهره‌وری بهتر با اهمیت ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023102011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha