خدمات آیت‌الله رئیسی به سه‌حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فراموش نشدنی است/ نهضت خدمت به مردم ادامه دارد

هم‌زمان با وقوع سانحه دلخراش سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهوری و شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با صدور بیانیه‌ای ضمن قدردانی از حمایت‌های آیت‌الله رئیسی از سه حوزه ماموریتی این وزارتخانه، این ضایعه اسفناک را به مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران تسلیت گفت.

به گزارش میراث‌آریا، در پیام این اداره‌کل آمده است: 

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا (احزاب – ۲۳)

«از میان اهل ایمان بزرگ مردانی هستند که به عهد خود با خداوند صادق می¬مانند و بعضی به شهادت رسیده و بعضی انتظار شهادت می¬کشند و هیچگاه تغییر روش نمی دهند».

مردم ایران بار دیگر عزادار شدند در سوگ " خادم‌الرضا" شهید خدمت " آیت ا... دکتر سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور مردمی و محبوب کشور که در سانحه دلخراش سقوط بالگرد در زمان خدمت به مردم و توسعه و آبادانی کشور مشغول انجام وظیفه بود.

رئیسی نمادی از روحانیت مردمی، ساده زیست، خدمتگزار و قاطع در مبارزه با مفاسد در همه اشکال آن بود. رئیسی الگویی از مدیران جهادی، پرتلاش، خستگی ناپذیر و اخلاق مدار بود. او دیانت را با سیاست بدرستی در هم آمیخته بود و با تواضع و فروتنی و اخلاق نیکویی که داشت همگان را جذب می کرد.

در دوران ریاست جمهوری خدمات شایانی به کشور کرد در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع¬دستی یادگارهای بزرگی از خود بر جای گذاشت؛از بیمه دست اندرکاران صنایع‌دستی و راهنمایان گردشگری، تا دستور ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد، از دستور ایجاد و راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در ورودی شهرها تا تعیین تکلیف طرح توسعه موزه ملی در میدان مشق پس از دو دهه، از دستور قاطع برای تسهیلات گردشگری توسط بانک ها تا لغو روادید ۳۱ کشور به ایران ...

رئیسی حامی بزرگ میراث فرهنگی کشور بود از برگزاری " چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی" به نیکی یاد می¬کرد و از صیانت میراث فرهنگی در کنار دفاع از حقوق عامه و کمک به توسعه کشور همزمان می-گفت. یاد و خدمات زنده یاد آیت ا.... دکتر رئیسی همواره در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرامی است.

در این حادثه هولناک تنی چند از خادمان ملت نیز به جوار الهی پر کشیدند؛ حجه الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و تنی چند از کادر پرواز و تیم امنیت که از خدای بزرگ رحمت و رضوان واسعه الهی برای آن عزیزان خواهانیم.

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراتب تسلیت و تعزیت خود را به پیشگاه ملت شریف، خانواده معظم شهیدان و داغداران و به خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم می نماید.

به برادر جهادی و پر تلاش دکتر محمد مخبر دزفولی معاون اول رئیس جمهور که هم اکنون مدیریت قوه مجریه را بر عهده دارند اطمینان خاطر میدهد که نهضت خدمت به مردم با قوت ادامه خواهد داشت و با تمام توان از ایشان حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403023102056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha