امام جمعه قم: شهید آیت‌الله رئیسی تصویر امیدبخشی در مدیریت انقلابی از خود به یادگار گذاشت

امام‌جمعه قم با بیان این که آیت‌الله رئیسی موفق شد، تصویر بسیار امیدبخشی در مدیریت انقلابی از خود به یادگار بگذارد، گفت: دولت رئیس‌جمهور شهید با اولویت دادن به اصلاحات بنیادین مانع این شد که امروز کشور فدای فردا شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر قم در مصلای قدس بیان کرد: آیت‌الله رئیسی نشان بزرگ خدمت رضوی را با خادمی جمهوری اسلامی و در نهایت با نشان افتخار شهادت ختم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم اظهار کرد: بدون شک پرچم خدمت برای اعتلای اسلام و ایران با استحکام و بدون توقف برافراشته خواهد ماند و هیچ گونه خللی نیز در عزم و اراده ملت و تمشیت امور کشور ایجاد نخواهد شد.

او گفت: از مردم عزیز انتظار است، تداوم راه سیدالشهدای خدمت و سید محرومان را در انتخاب یک رئیس‌جمهور بصیر، فاضل، انقلابی، مردمی و پُرکار نشان دهند، به گونه‌ای که اعتماد و امید با حل مشکل‌های اقتصادی و تحقق جهش تولید و توجه ویژه به هنجارهای فرهنگی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی، با مشارکت حداکثری ملت وفادار ایران اسلامی شکل بگیرد.

آیت‌الله سعیدی شهادت رئیس‌جمهوری را حادثه‌ای غم‌بار توصیف کرد و افزود: در این حادثه درس‌ها و عبرت‌های فراوانی نهفته است که صاحبان فکر و تأمل، لازم است، در راستای ارتقای کارآمدی نظام ‌اسلامی و ارتقای هوشیاری امنیتی، درس‌ها و عبرت‌ها را به کار بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که این ایام روزهای سختی برای رهبر معظم انقلاب و ملت قدرشناس، با بصیرت و وفادار ایران است، گفت: امیدوار هستیم، خداوند متعال با لطف کرم خود این ضایعه عظیم را برای همه جبران نماید.

او با بیان این نکته که آیت‌الله رئیسی موفق شد، تصویر بسیار امیدبخشی در مدیریت انقلابی از خود به یادگار بگذارد گفت: آن شهید گرانقدر در عمر کوتاه خدمت در مقام ریاست‌جمهوری اثبات کرد، بدون اتکا به نسخه‌های بیگانگان و با تلاش خستگی‌ناپذیر و تدابیر عملی همچون افزایش مبادلات با کشورهای دوست و همسایه و با اتکا به توان مردم، غلبه بر مشکلات و برداشتن گام‌های بزرگ و ماندگار امکان‌پذیر است.

خطیب نماز جمعه قم تصریح کرد: دولت آیت‌الله رئیسی با اولویت دادن به اصلاحات بنیادین و اقدام مقطعی و کوتاه‌مدت مانع از این شد که امروز کشور فدای فردای کشور شود.

او با تأکید بر این که پس از این ضایعه بزرگ باید به نکته‌های زیادی توجه کرد، گفت: تشییع شهیدان خدمت اظهارنظر قاطع مردم ایران بود که با حضور پرشور و شعورشان نشان دادند، همچنان به نظام و مسئولان خدوم، دلسوز و صادق خود وفادار و قدرشناس هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: این مراسم در جای‌جای کشور آن قدر با شکوه برگزار شد که داغ جان‌سوز را به حماسه تبدیل کرد و مردم با حضور و اظهارنظرهای خود ضربه محکمی بر پیکر یاوه‌گویان، مستکبران و مزدوران داخلی زدند.

امام‌جمعه قم با بیان این نکته که مردم انتظار دارند، خدمات سیدالشهدای مظلوم خدمت به طور واضح و متقن تبیین و رسانه‌ای شود، خاطرنشان کرد: در این رابطه ناگفته‌های فراوانی وجود دارد.

او تأکید کرد: اجازه ندهیم، کسی یا رسانه‌ای مردم را ناامید کند، اگر چه در این ضایعه داغدار هستیم؛ ولی به آینده پُر از امید هستیم، تاریخ انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون ثابت کرده است، با رفتن یک خدمتگزار خللی در اراده پولادین مردم رخ نمی‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم بیان کرد: با خداوند متعال عهد می‌بندیم که در انتخابات پیش‌رو کسی را انتخاب کنیم که راه آیت‌الله رئیسی را همچنان با ایمان و عشق به خدمت و با عنایت‌های رهبر معظم انقلاب ادامه دهد.

آیت‌الله سعیدی گفت: در ایام وقوع این حادثه بزرگ و غم‌بار و در ایام دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع)، با وجود تألم‌های روحی و عاطفی ملت و برای آن که خللی در تمشیت امور صورت نگیرد، طبق برنامه از پیش تعیین‌شده، مراسم افتتاح ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و سفیران کشورهای خارجی و عده‌ای از خانواده‌های معزز شهیدان و نمایندگان جبهه مقاومت در موعد مقرر با پیام رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

او با یادآوری این که رهبر انقلاب، مجلس خبرگان را مظهر مردم سالاری اسلامی خواندند، گفت: در عین حال که فضای حاکم بر جلسه مجلس خبرگان در اثر فقدان آیت‌الله رئیسی و آیت‌الله آل‌هاشم با غم و اندوه فراوان همراه بود؛ اما طبق وظایف قانونی، هیئت رئیسه دائم و اعضای انجمن‌های مجلس خبرگان و هیئت اندیشه‌ورز شکل گرفت و سپس اعضای مجلس خبرگان برای اقامه نماز بر پیکر شهیدان والامقام به امامت رهبر معظم انقلاب به دانشگاه تهران رفتند و پس از اقامه نماز به مجلس خبرگان بازگشتند و به انجام وظایف پرداختند.

امام جمعه قم اظهار کرد: آن چه که شایان توجه است، این است که مجلس خبرگان برخاسته از رأی مردم و برای مردم و در جهت پیشبرد هدف‌های کلان انقلاب اسلامی است.

او بیان کرد: مجلس خبرگان در راستای تحقق بخشیدن به خط مشی‌های رهبر معظم انقلاب در عرصه حکمرانی بر پایه شریعت و عقلانیت حرکت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030400140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha