روایتگری دفاع مقدس به مناسبت بزرگداشت حماسه سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: همزمان با گرامی داشت سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر نشست ابعاد و تاثیرات فتح خرمشهر با رویکرد بصیرت افزایی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی روز سوم خرداد ۱۴۰۳ در نشست ابعاد و تاثیرات فتح خرمشهر با رویکرد بصیرت افزایی گفت:  ایران اسلامی دوران سخت و طاقت فرسای جنگ تحمیلی را با عزت و اقتدار پیمود، ایرانی که زنان و مردان غیور آن برای فردای بهتر با دل و جان در مقابل دشمنان ایستادند و جوانان آن در برابر آتش سراسر خشم دشمن سینه سپر کردند و مردمانش برای استقلال و آزادی جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان چگونگی آزاد سازی خرمشهر، به رشادت‌ها و ازخودگذشتگی رزمندگان ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: سوم خرداد روز عاشقی فاتحانی است که مردانه تا پای وصال عشق خود چشم در چشم نامردان روزگار ایستادند و با دستان خالی جانانه جان دادند تا یک وجب از خاک میهن به دست دشمن نیفتد.

مرادی افزود: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر از جایگاه بسبار والایی برخوردار است و هر ایرانی آزاده از یادآوری آن احساس غرور می‌کند.

او ادامه داد: آن روز مردان میدان‌های جنگ از جان دادن خود در کف میدان، برای حفظ وطن، به باور قلبی رسیدند و نگذاشتند ذره از خاک میهن به یغما برود.

در این نشست سردار محمد جواد عزیزی از سرداران جنگ تحمیلی و شاعر شعرهای جنگ تحمیلی، حضور داشت و خاطرات آزادسازی خرمشهر را تشریح کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030500143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha