سامان‌دهی و جلوگیری از تورهای غیرمجاز گردشگری

معاون گردشگری لرستان از سامان‌دهی و جلوگیری از تورهای گردشگری غیرمجاز در سطح استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا ، حجت‌الله عباسیان ۵ خرداد ماه در جلسه سامان‌دهی تورهای غیرمجاز لرستان در محل اداره کل استان گفت: با هدف ساماندهی این تورهای غیر مجاز، بر اساس قوانین و مقررات موجود، با افراد سودجو برخورد می‌شود.

معاون گردشگری لرستان اضافه کرد: علاوه بر برخورد قانونی با این افراد سودجو، برای تسهیل در روند صدور مجوزها برای دفاتر گردشگری و آموزش آنها در تلاش هستیم.

در پایان نشست مشترک با حضور مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری، پلیس راهور و پلیس فتا، دفتر بررسی و همکاری و معاونت گردشگری، امور حقوقی و کارشناسان اداره کل، موارد ذیل به تصویب اعضا رسید: ۱- اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لیست و مشخصات افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به برگزاری تور می‌کنند تهیه و برای پیگیری به دستگاه قضایی معرفی و رونوشت آن را به مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و پلیس فتا جهت پیگیری ارسال کند. ۲- پلیس فتا اقدام لازم برای برخورد با متخلفان را بعمل آورد و نتیجه آن را به اداره کل میراث فرهنگی اعلام کنند. ۳-  لیست دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز استان به پلیس فتا ارسال شود. ۴- امور حقوقی اداره کل میراث فرهنگی موارد قبلی که برای پیگیری به دستگاه قضایی ارسال کرده برای پیگیری به پلیس فتا و اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری ارسال کند. ۵-  اداره کل میراث فرهنگی از طریق صدا و سیمای استان هشدارهای لازم را خصوص برگزاری تورهای غیر مجاز اعلام کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030500154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha