پیام تسلیت مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تهران در پی درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران در پیامی درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی علی‌بابا بختیاری را تسلیت گفت.

به گزارش میراث آریا، در پیام پرهام جانفشان به مناسبت‌ درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی علی‌بابا بختیاری آمده است: درگذشت هنرمند برجسته و پیشکسوت صنایع‌دستی زنده یاد علی‌بابا بختیاری که عمر بابرکت خود را صرف اعتلای هنرهای سنتی و زنده نگه داشتن هنر کهن و دیرینه شیشه‌گری و آبگینه کرد موجب تألم بسیار شد. این هنرمند فقید و گرانقدر، ازجمله مفاخر درخشان و صاحب‌سبک هنر شیشه‌گری و آبگینه در کشور بود که در طول حیات پربار خود، میراث هنری نفیس و ماندگاری را به یادگار گذاشت.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده ارجمند و دلبستگان این هنرمند فرهیخته، فقدان جانکاه زنده‌یاد علی‌بابا بختیاری را به خانواده محترم ایشان و کلیه اعزه سوگوار و جامعه صنایع‌دستی تسلیت و تعزیت عرض نموده و از پیشگاه خالق رحمان برای آن فقید سعید، رحمت، مغفرت و علوّ درجات را مسئلت می‌نمایم.«علی بابا بختیاری» استاد شیشه‌گری ایرانی متولد سال ۱۳۲۹ در شهر تویسرکان است.

زنده یاد علی بابا بختیاری کارش را از هشت سالگی در کارگاه استاد غلامحسین همدانی با ساخت شیشه چراغ نفتی یا لوله‌های لامپ آغاز کرد و بعدها با کپی برداری از ظروف سفالی، کار ساخت نمونه بلوری را نزد استاد اصغر قلندر فرا گرفت و آموزش‌های او را با شکل و شمایل دیگری دنبال کرد. استاد علی بابا بختیاری در نهایت در ۱۵ سالگی تبدیل به استادکاری ماهر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030500167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha