برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی آثار برگزیده مهر اصالت ملی در کرمان

معاون‌ صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: نمایشگاه صنایع دستی آثار برگزیده مهر اصالت ملی به‌ مناسبت هفته صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.

به گزارش میراث آریا، اعظم علیخانی در نشست هم‌اندیشی با مدیرعامل شرکت پهنه آسمان جهاد نصر گفت: با توجه به برگزاری رویداد مهر اصالت ملی به‌ میزبانی کرمان، نمایشگاه صنایع‌دستی آثار برگزیده مهر اصالت ملی به‌ مناسبت هفته صنایع دستی برگزار خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی استان کرمان گفت: از مجموع ۲۲۰ اثر دریافتی در هفتمین رویداد ملی مهر اصالت، تعداد آثار موفق در داوری استان کرمان ۱۶۰ اثر و تعداد آثار برگزیده که موفق به دریافت مهر اصالت ملی در مرحله داوری ملی شدند بالغ بر ۱۰۹ اثر بوده است.

او در ادامه افزود: از ۱۰۹ اثری که موفق به دریافت نشان مهر اصالت ملی  شدند ۴۹ اثر در گروه رودوزی‌های سنتی در رشته پته‌دوزی، ۲۸ اثر در گروه بافته‌های داری و غیرداری در رشته گلیم‌بافی، سفره‌بافی و قالی‌بافی، ۲۵ اثر در گروه صنایع‌دستی فلزی، ۳ اثر در گروه نساجی سنتی، ۱ اثر در گروه چاپ‌های سنتی، ۱ اثر در گروه  صنایع‌دستی چرمی، ۱ اثر در گروه سفال و سرامیک و ۱ اثر در گروه پوشاک سنتی رشته عروسک محلی است.

علیخانی گفت: علاوه بر برگزاری نمایشگاه صنایع دستی مراسم تجلیل از پیشکسوتان و داوران و هنرمندان برگزیده مهر اصالت ملی را خواهیم داشت.

معاون صنایع‌دستی کرمان در ادامه با اشاره به خانه خاطبی که به عنوان خانه خلاق صنایع‌دستی در حال آماده سازی است گفت: برگزاری نشست‌های و آموزش‌های تخصصی در حوزه صنایع دستی و محیا کردن فضای مناسب برای آشنایی هنرمندان با بازار کار، فروش و تجارت از اولویت‌های خانه‌های خلاق در حوزه صنایع‌دستی است.

او در ادامه  گفت: خانه‌های تاریخی که  از سوی مراکز توانمند اقتصادی مثل جهاد نصر و شرکت‌های معدنی مانند مس سرچشمه رفسنجان و گل گهر سیرجان حمایت می‌شوند در حوزه تجاری سازی به خوبی می‌توانند برای هنرمندان صنایع دستی کارآمد باشد.

علیخانی اظهار کرد: استان کرمان علیرغم اینکه از منابع طبیعی بسیار خوبی برخوردار است و بهشت معدن کاران ایران هم محسوب می‌شود اما هنرمندان ما در حوزه صنایع دستی از حداقل‌های حمایتی مخصوصا در نواحی جنوبی و حتی برخی مواقع در نواحی شمالی محروم هستند.

معاون صنایع‌دستی کرمان در ادامه افزود: ورود جهاد نصر در اینگونه فضاها در استان کرمان به نفع هنرمندان صنایع دستی است و ایجاد فضاهای مناسب آموزشی از جمله برندسازی، بازارسازی و فروش با حضور مربیان برجسته منجر به تقویت صنعتگران حوزه صنایع‌دستی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030600232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha