تمرکز کنفرانس سرمایه‌گذاری گردشگری سازمان ملل متحد بر خاورمیانه

مشارکت‌های دولتی و خصوصی می‌تواند سرمایه‌گذاری در گردشگری را ارتقا دهد و به تحول این بخش در سراسر خاورمیانه کمک کند.

به‌گزارش میراث آریا، گردشگری سازمان ملل با به رسمیت شناختن جایگاه رو به رشد منطقه به عنوان یک منبع خوب برای سرمایه‌گذاری جهانی، چهره‌های کلیدی را برای کنفرانس ویژه‌ای با عنوان «سرمایه‌گذاری در گردشگری: فرصت‌ها و چالش‌ها برای تأمین مالی پایدار» گرد هم آورد. این کنفرانس که در چارچوب پنجاهمین کمیسیون منطقه‌ای گردشگری سازمان ملل متحد برای خاورمیانه برگزار شد، به عنوان بستری برای بحث در مورد فرصت‌ها و چالش‌های مربوط به تأمین مالی بخش گردشگری به روشی پایدار، با تمرکز ویژه بر نوآوری، فناوری و آموزش عمل کرد.

سرمایه‌گذاری در گردشگری و خاورمیانه

این کنفرانس بر اساس شتاب عظیم گردشگری در منطقه، از جمله در حوزه سرمایه‌گذاری، شکل گرفت. بر اساس داده‌های گردشگری سازمان ملل:

  • ۲۵۴ پروژه بکر اعلام شده بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ در خاورمیانه اعلام شد که مجموع سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ هزار دلاری (بیش از ۵۹ میلیون و هشتصد هزار دلار در هر پروژه) را نشان می‌دهد. این پروژه‌ها پیش‌بینی می‌کردند در مدت مشابه بیش از ۳۳ هزار و ۶۰۰ شغل ایجاد کنند.
  • ۱۳ مورد از این پروژه‌های بکر در عمان اعلام شد (۷ پروژه در مسقط و ۳ پروژه در زوفر) که نشان دهنده سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد و ۸۳۰ هزار دلاری است.
  • کشورهای خاورمیانه ۱۰۹ پروژه سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در خارج از کشور را در قالب خوشه گردشگری با مجموع سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و هشتصد میلیون دلار اعلام کرده‌اند.

افتتاحیه کنفرانس، سلیم محمد المحروقی، وزیر میراث و گردشگری عمان، اهمیت سرمایه‌گذاری برای رشد گردشگری هم در منطقه سلطان‌نشین و هم در سراسر خاورمیانه و برای ساختن گردشگری انعطاف‌پذیرتر و پایدارتر در هر سطحی را تصدیق کرد.

ناتالیا بایونا، مدیر اجرایی گردشگری سازمان ملل متحد، که یک سخنرانی کلیدی با تشریح روندها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ارائه کرد، گفت: خاورمیانه اکنون به عنوان چراغی برای نوآوری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های گردشگری است. این منطقه تقریبا ۱۴ میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده است. در ۵ سال گذشته، با ۳۴۱ میلیون دلار از این سرمایه‌گذاری در فناوری گردشگری، نشان دهنده تعهد منطقه به ایجاد گردشگریِ دیجیتالی‌تر و تأثیرگذارتر است.

رهبران گردشگری و مالی چالش‌های کلیدی را بررسی می‌کنند

بحث‌های نشست بر برخی از اولویت‌های کلیدی برای تحریک و هدف‌گذاری سرمایه‌گذاری‌های گردشگری در منطقه، از جمله مشارکت‌های مؤثر، افزایش اعتماد مالی و ارائه تضمین‌ها، و معرفی نوآوری بیشتر در مکانیسم‌های تأمین مالی متمرکز بود.

در این گفتگوهای سطح بالا، وزرای گردشگری از عمان، مصر، اردن، رئیس‌جمهور گردشگری قطر و چهره‌های برجسته مدیریت مقصد، سرمایه‌گذاری و تأمین مالی گرد هم آمدند. در این کنفرانس، اداره توسعه تجارت و گردشگری شارجه، اداره توسعه و گردشگری پترا، بانک توسعه عمان، بانک مرکزی عمان، سرمایه‌گذاری صندوق آینده عمان، مرجع توسعه SME عمان، مرکز ماجراجویی فجیره، و اهلی اسلامی نیز حضور داشتند.

در آغاز این کنفرانس، گردشگری سازمان ملل به طور رسمی جدیدترین نسخه از مجموعه رو به رشد دستورالعمل‌های سرمایه‌گذاری انجام تجارت گردشگری را راه‌اندازی کرد. این نشریه با تمرکز بر اردن، به عنوان راهنمای سرمایه‌گذاران عمل می‌کند و پتانسیل بخش گردشگری این کشور و همچنین ملاحظات کلیدی مربوط به سرمایه‌گذاری‌های خارجی را تشریح می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030600234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha