رئیس جمهور شهید ظهور اراده ملت بود

رئیس جمهور شهید ظهور اراده ملت بود و همین امر دشمن را عقب می راند او که با شجاعت و اقتدار به نمایندگی از ملت بزرگ ایران در مجامع بین المللی حضوری موثر و قوی می‌یافت.

به‌گزارش میرث‌آریا، احمد وحیدی روز یکشنبه ۶ خرداد در اجتماع مردم ولایتمدار گیلان در پاسداشت و نکوداشت شهدای خدمت، رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان گرانقدر او، با بیان اینکه جهان بینی اسلامی ما انسان‌ها را فراتر از امور مادی در فراخنای هستی می‌سنجد، تصریح کرد: از این رو وقتی رئیس جمهور شهید را می‌بینیم نگاهی چندی بعدی است و او به مصداق آیه شریفه قرآن کریم است که در خصوص حضرت ابراهیم فرمود: ابراهیم برای شما اسوه حسنه است و ما نیز همین نسبت را برای سید ابراهیم شهید خود داریم.

وزیر کشور افزود: رئیس جمهور شهید ما سید ابراهیم رئیسی از تبار انبیاء بود او که با قدرت، شجاعت و غیرت در مقابل همه کژی‌های دنیای امروز می‌ایستاد و همه جا با قدرت، لسانی رسا و بدون لکنت از ارزش‌های انسانی، دینی، ملی و… دفاع می‌کرد.

وحیدی ادامه داد: این ارزش‌ها گاه در قالب دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده غزه نمود می‌یافت که او صدای رسای آن‌ها در همه مجامع بین‌المللی می‌شد و دفاع جانانه‌ای از فلسطین می‌کرد.

او اظهار کرد: گاه در دفاع از ارزش‌های دینی شجاعانه می‌ایستاد چونان که وقتی کوردلان، قرآن شریف را مورد توهین قرار دادند این شهید گرانقدر در بزرگترین مجمع جهانی (سازمان ملل) با بلند کردن قرآن بر دست با همه وجود از آن دفاع کرد.

وحیدی با بیان اینکه گاه از ارزش‌های شهید و مجاهدت دفاع می‌کرد، افزود: وقتی که با بالا بردن عکس ابرقهرمان ملت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مجمع سازمان ملل متحد رنگ از رخ تروریست‌های عالم برد و آن‌ها را رسواتر از قبل کرد جلوه‌ای دیگر از این شجاعت و غیرت او بود.

وزیر کشور اظهار کرد: شهید آیت الله رئیسی با قدرت از این شهید بزرگ در مجمعی جهانی در حالی سخن گفت که این نهاد بین‌المللی در چنگال ابرقدرت ترورکننده سردار شهید سلیمانی بود. شهید جمهور در واقع آنگاه که موضوعی جهانی مطرح بود با قدرت و شجاعت در برابر استکبار می‌ایستاد.

او در مورد رژیم صهیونیستی و عملیات وعده صادق هم گفت: رئیس جمهور شهید در شورای عالی امنیت ملی بدون اندک تردیدی عملیات بزرگ وعده صادق را که توسط نیروهای مسلح ایران اسلامی به اجرا درآمد را مورد تصویب قرار داد و به واقع او ظهور اراده ملت بود و همین ظهور اراده ملت دشمن را عقب میراند.

وحیدی ادامه داد: آنگاه که نوبت به مردم می‌رسید او نه رئیس جمهور کشور مقتدر ایران اسلامی بلکه انسانی خاکسار، متواضع و فروتن بود و در مقابل روستاییان، مرزنشینان و مردمی که در اقصی نقاط کشور بودند و حرف‌هایی برای او داشتند چنان خاضع بود که گویی با یک دوست، همراه و همدل صحبت می‌کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: ارتباطات انسانی رئیس جمهور شهید چنان عمیق و صادقانه بود که محبت او در دل همگان اینچنین ریشه دار شد.

او با بیان اینکه وقتی نوبت به نیازها و مایحتاج مردم می‌رسید یک روز در کارخانه برای راه‌اندازی واحدی که از نفس افتاده بود، حضور می‌یافت و روزی در مرز برای تمشیت معیشت مرزنشینان و زمانی در کنار دریا برای حل مسائل ماهیگیران و صیادان و وقتی دیگر در حاشیه شهرها بود تا مسائل آنان را از نزدیک درک و حل کند.

وحیدی ادامه داد: زمانی هم که در مقام تصمیم‌سازی برای گرفتن تصمیمات بزرگ کشور قرار می‌گرفت همان طور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند: برای تأمین آینده، حضوری جدی داشت و اینگونه نبود که فقط امروز را بی‌توجه به فردا وآینده ببینید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030600252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha