ایجاد دهکده گردشگری در بالادست سد معشوره لرستان

استاندار لرستان گفت: دهکده گردشگری و کشاورزی در بالادست سد معشوره ایجاد شود.

به گزارش میراث آریا، ابوطالب شفقت با تأکید بر سرعت‌ بخشیدن در ساخت سد معشوره گفت: برای رونق اقتصادی ایجاد دهکده گردشگری و کشاورزی در بالادست سد معشوره پیشنهاد می‌شود.

استاندار لرستان در شورای اداری کوهدشت با عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه افزود: رئیس جمهوری فقید الگوی جدید مدیریت اسلامی دولت و مردمی و ایجاد حلقه میانی بین این را راه‌اندازی کرد و ما باید در تقویت، تثبیت و استمرار این مسیر گام برداریم تا به دست امام زمان(عج) برسانیم.

او سد معشوره را از مهم‌ترین پروژه‌ها و مورد تأکید رئیس جمهوری فقید عنوان کرد و گفت: جمعیت زیادی از ظرفیت‌های کشاورزی، دامپروی، شیلات و گردشگری این سد بهره‌مند خواهند شد.

شفقت با بیان اینکه احداث سد باعث جلوگیری از بروز سیلاب می‌شود بر لزوم سرعت‌بخشی بیشتر در احداث این پروژه تأکید کرد.

استاندار لرستان با اشاره به تشکیل کارگروه جانمایی روستاهای تحت پوشش سد معشوره افزود: به منظور مدیریت اجتماعی سد کارگروهی به سرپرستی معاونت عمرانی تشکیل و با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به جانمایی، جابه‌جایی و استقرار روستاهایی که زیر آب سد می‌روند، اقدام کنند. 

او گفت: برای جایگزینی دو روستای شهرستان‌های سلسله و دلفان که زیر آب این سد می‌روند پیشنهاد می‌شود دو دهکده گردشگری و کشاورزی تعریف شود تا باعث رونق بیشتر اقتصاد و کشاورزی در منطقه شود.

شفقت با احداث پل برای ارتباط روستاهای دوطرف رودخانه‌های کوهدشت اشاره کرد و افزود: بعضی از روستاهای این منطقه به وسیله رودخانه از یکدیگر جدا شده که لازم است برای تبادل قابلیت‌های کشاورزی و اقتصادی راهداری استان طرح مطالعاتی ایجاد چند پل را تهیه و نسبت به تأمین منابع و ساخت‌ آنها اقدام کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030700270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha