امضای تفاهم‌نامه همکاری میان میراث‌فرهنگی و سازمان فرهنگی شهرداری اردبیل/ هم‌افزایی در راستای فرهنگ‌سازی معرفی میراث‌فرهنگی به نسل جوان

میراث‌فرهنگی استان اردبیل و سازمان فرهنگی شهرداری اردبیل در راستای هم‌افزایی به‌منظور فرهنگسازی برای معرفی میراث‌فرهنگی به نسل جوان تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش میراث آریا، حسن محمدی ادیب با اشاره به عقد تفاهم همکاری بین میراث‌فرهنگی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با هدف هم‌افزایی و فرهنگسازی بر محور گفتمان شهر پویا به ویژه برای نسل جدید جامعه، گفت: یکی از مسائل پیش روی حفظ هویت به ویژه در نسل جوان عدم آشنایی آنان به تاریخ و فرهنگ غنی منطقه است و این موضوع در دستور کار همکاری فی مابین قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: برخی از اقدامات همچون برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی در حوزه‌های مختلف به عنوان مثال دوره‌های تبیین جایگاه تاریخی استان در حفظ تمامیت ارضی در طول تاریخ کشور، کارگاه‌های آموزش هنر به ویژه صنایع‌دستی، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و گردشگری از موضوعات مورد تفاهم برای همکاری است.

او تاکید کرد: ظرفیت‌های مختلف و متنوعی هم در میراث‌فرهنگی، از جمله موزه‌ها، بناها و تاسیسات گردشگری و همچنین کارگاه‌های آموزش صنایع‌دستی و در مقابل ظرفیت‌های متنوع سازمان فرهنگی ورزشی از جمله فرهنگ‌سراها و فضاهای آموزشی در اختیار از ظرفیت‌های موجود برای تحقق این امر محسوب می‌شود.

محمدی ادیب با اشاره به سایر زمینه‌های همکاری دو نهاد، ادامه داد: امید آن می‌رود با تعامل مطلوبی که بین دو نهاد ایجاد شده است به اهداف پیش بینی شده در این تفاهم دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030700278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha