ادامه عملیات اجرایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهرستان طبس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت: عملیات اجرایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی و سوغات محلی شهرستان طبس ادامه می‌یابد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمد عرب بیان کرد: بازارچه دائمی صنایع‌دستی و سوغات محلی طبس در زمینی به مساحت هزار مترمربع و با زیربنای ۸۰۰ مترمربع در یک طبقه و پیرو تفاهم نامه منعقده با شهرداری طبس از سال ۱۳۹۹ شروع شده و متاسفانه عدم تخصیص اعتبارات ملی باعث توقف کامل این پروژه شده است که سال گذشته در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و از محل منابع استانی مبلغ ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اعتبار مصوب شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: با تخصیص اعتبار شرح خدمات تکمیل ستون‌های بتنی ساختمان تهیه و در حال اجرا است.

او ادامه داد:‌ این پروژه برای تکمیل نیاز به اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال دارد که تکمیل آن نقش بسزایی در فروش و بازاریابی محصولات صنایع‌دستی شهرستان و استان خواهد داشت و علاوه بر این موضوع به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

عرب گفت: صنایع‌دستی تکمیل کننده بخش گردشگری است و توسعه صنایع‌دستی و بازاریابی و فروش تولیدات آن نقطه شروعی برای توسعه پایدار در منطقه است که با توجه به غنای فرهنگی و تنوع تولیدات صنایع‌دستی شهرستان طبس از جمله: گیوه سنتی خاص طبس، قلم‌زنی خاص طبس با طرح نخل و پلیکان و طرح‌های ظریف و مینیاتوری، حصیربافی از برگ‌های نخل، فرش دستبافت، سبد بافی، مس‌گری، حوله‌بافی، انواع گلیم، سفال و سرامیک، تولیدات چرمی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و ... ، لزوم تکمیل این پروژه و حتی ایجاد بازارچه‌های دایمی صنایع‌دستی در مناطق گردشگرپذیر شهرستان مثل  منطقه نمونه چشمه آبگرم مرتضی علی، روستای هدف گردشگری ازمیغان، روستای هدف گردشگری اصفهک و شهرهای دیهوک و عشق‌آباد از پروژه‌ها و طرح‌های زیرساختی و مهم در راستای ایجاد اشتغال و بازاریابی مناسب محصولات صنایع‌دستی و سوغات محلی شهرستان و استان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030700298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha