تغییر حمایت معاونت صنایع‌دستی از فردی به گروهی

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نوع حمایت از تولید صنایع‌دستی معاونت صنایع‌دستی از فردی به گروهی تغییر می‌کند.

به گزارش میراث‌آریا، محمدحسین عسکرپور روز دوشنبه ۷ خرداد در نشست تخصصی تجاری سازی و سوغات ملی صنایع‌دستی که با حضور کارآفرینان، هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی مشهد گفت: تاکید ما بر این است که هر کدام از کارآفرینان حوزه صنایع‌دستی یک زنجیره ارزش داشته باشند و تعدادی از هنرمندان و مشاغل مرتبط را کمک کنند.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: مشهد ظرفیت بالایی در حوزه تولید و فروش صنایع‌دستی دارد باید شبکه‌ای ایجاد و در قالب این شبکه افراد با یکدیگر مرتبط شوند و در قالب این شبکه ارتباطی از یکدیگر حمایت کنند.

او افزود: در گذشته شرکتی وجود داشت که حامی صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی بود، اکنون نیز به یک حامی در شهر مشهد که بازار گسترده و بزرگی دارد نیاز داریم، بنابراین تلاش می کنیم این حامی را در قالب فروشگاه صنایع دستی احیا کنیم.

عسکرپور با بیان این‎که به دلیل توجه ویژه مدیر کل خراسان رضوی، صنایع‌دستی در حاشیه قرار ندارد و در کنار گردشگری رو به رشد و رونق است، تصریح کرد: در این استان برنامه‌ای طراحی شده تا با مشارکت مردم و هنرمندان جهش تولید رقم خورد.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: در ادامه حمایت از تولید صنایع‌دستی توسط معاونت صنایع‌دستی از فردی به گروهی تغییر می‌کند.

او افزود: رشته‌های دستبافته‌ها و دست‌دوزها در دستور کار قرار گرفته و در گام نخست آموزش، گام دوم تولید و گام بعدی به بسته‌بندی رسیدیم.

عسکرپور یادآور شد: خراسان رضوی به واسطه حضور ۳۵ میلیون زائر در سال ظرفیت بی‌نظیری برای فروش صنایع‌دستی دارد علاوه بر این با توجه به این که حدود ۵۰ درصد مراکز اقامتی کشور در مشهد قرار دارد، موضوع تجهیز اتاق هتل‌ها با تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی توسط معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور پیگیری می‌شود که با اجرایی شدن این طرح درهای بازار بزرگ و مهمی به روی صنایع دستی باز می‌شود.

در این نشست تخصصی یک روزه، کارآفرینان، هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی مشهد با مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیر کل، معاون و کارشناسان صنایع‌دستی اداره کل خراسان رضوی و رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد به گفت و گو پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030700306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha