نامزدی 2 شهر از آذربایجان‌شرقی برای کسب عنوان پرافتخار شهر ملی/ «نجف‌تراکمه» نامزد کسب عنوان روستای ملی ورنی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از نامزدی دو شهر و یک روستا از آذربایجان‌شرقی برای کسب عنوان شهرها و روستاهای ملی خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، احمد حمزه‌زاده امروز دوشنبه ۷ خرداد ماه در جلسه هماهنگی با فرمانداران و شهرداران برای حضور در جلسه شورای راهبردی «شهرهای ملی صنایع‌دستی» کشور، طی سخنانی گفت: عنوان «شهر ملی صنایع‌دستی» از جمله عنوان‌های شاخص و پرافتخار برای هر شهر است که اخذ این عنوان شاخصه‌ای برای معرفی ملی و جهانی هنر صنایع‌دستی این شهر ها خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: شهرستان‌ ممقان برای کسب نام شهر ملی ممقان‌دوزی، شهرستان کوزه‌کنان برای سفال و روستای نجف تراکمه از توابع کلیبر برای ورنی طی ارزیابی‌های مختلف به مرحله نهایی رسیده‌اند.

او ضمن اشاره به لزوم مشارکت تمام مقامات شهری از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، شهرداران، بخشداران در روند ثبت ملی این‌ شهرها، بیان کرد: تبیین برنامه‌های همه‌جانبه برای معرفی هرچه بهتر شهرهای نامزد شده برای ثبت ملی و ایجاد فضایی ملموس برای علاقمندان و بینندگان با برگزاری ورکشاپ‌های آموزشی، ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی و نصب المان‌هایی مرتبط با صنایع‌دستی شاخص شهرها از موارد حائز اهمیت در تحقق عنوان‌های مربوط به هر شهر ملی است.

حمزه‌زاده گفت: عنوان اولین‌ها برای استان آذربایجان‌شرقی حائز اهمیت فراوانی است که از این رو روستای نجف‌تراکمه از توابع شهرستان کلیبر در صورت موفقیت برای کسب نام روستای ملی ورنی، تبدیل به اولین روستای نام‌آور در حوزه صنایع‌دستی استان خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030700309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha