سیستان و بلوچستان ظرفیت مطلق در حوزه صنایع دستی دارد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این استان یک ظرفیت مطلق در حوزه هنر فاخر صنایع دستی دارد و تولید پوشاک مزیت رقابتی آن محسوب می‌شود.

به گزارش میراث آریا، زهرا ابراهیمی روز سه شنبه ۸ خرداد در حاشیه افتتاح نمایشگاه طراحی لباس دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه استان در زاهدان گفت: نمایشگاه گروهی طراحی، دوخت و عکاسی دانشجویان فنی و حرفه‌ای، مبین هنر و تخصص دختران سیستان و بلوچستان است که کماکان نیاز دارد در عرصه بازاریابی، بازارسازی، تفکیک کار فاخر و تجاری‌سازی محصولات، گام‌های بلندتری برداریم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان یک ظرفیت مطلق در حوزه هنر فاخر صنایع دستی دارد و تولید پوشاک مزیت رقابتی است که ضرورت دارد در این عرصه نیز فعالیت بیش از پیش داشته باشیم تا تلفیق این ۲ منتج به تولید پوشاک منحصر به فرد استان شود و تا کنون در این زمینه نیز روند رو به رشدی را طی کرده‌ایم.

او تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های بالا در استان به موضوع طراحی لباس کمتر پرداخته شده در صورتی که فضای خوبی با وجود دانشجویان مستعد داریم که می‌توانند با الصاق سوزن دوزی‌های فاخر بر روی لباس گام مؤثری در صنعت مد و پوشاک برداریم.

ابراهیمی گفت: در سال گذشته با پیگیری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برای حضور در همایش مدآفرین با همت دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سایر فعالان این عرصه موفق به کسب ۲ دیپلم افتخار در طراحی لباس دانش‌آموزی و دانشجویی شدیم. همچنین با بررسیخلأاحصا شده، نخستین دپارتمان طراحی لباس هم راه‌اندازی و امسال نیز به صورت ویژه دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030900403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha