کشف‌وضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان کامیاران کردستان

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان است: یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز و ادوات آن در شهرستان کامیاران کشف شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سرهنگ زارعی گفت: برابر گزارش واصله از اداره میراث‌فرهنگی شهرستان کامیاران مبنی بر ایست و بازرسی اداره آگاهی از یک خودرو شخصی، یک دستگاه فلزیاب با متعلقات اسکن سه بعدی و یک دستگاه نقطه‌زن کشف و ضبط شد.

 فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در این رابطه یک نفر با هویت معلوم و غیربومی دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

او عنوان کرد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است و در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ زارعی با بیان اینکه صیانت از میراث‌فرهنگی استان به مشارکت همه‌جانبه هموطنان نیاز دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، اخبار را در سریعترین زمان ممکن به دفتر یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان یا شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032901597
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha