مهارت آموزی و توانمندسازی نیروهای مسلح آذربایجان‌شرقی/ ۱۲۰ سرباز وظیفه در دوره‌های رایگان صنایع‌دستی استان شرکت کردند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز در نشست خود با عوامل ارتش، نیروی انتظامی و سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت آموزی و توانمندسازی نیروهای مسلح در استان از آموزش ۱۲۰ سرباز وظیفه طی این دوره‌های آموزشی خبر داد.

به گزارش میراث آریا، سید رامین اسبقی در نشست روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه خود با عوامل ارتش، نیروی انتظامی و سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی طی سخنانی اظهار کرد: سال گذشته طی تفاهم‌ صورت گرفته مابین معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ستادکل نیروهای مسلح تحت عنوان «مهارت آموزی و توانمندسازی نیروهای مسلح»، بلافاصله برای اجرای این آموزش‌ها با اولویت آموزش برای سربازان وظیفه در استان آذربایجان‌شرقی برنامه‌ریزی شد که تا به امروز ۳ دوره مهارت آموزی برای سربازان وظیفه برگزار شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز ادامه داد: طی ۳ دوره برگزار شده که ۲ دوره آن توسط نیروی انتظامی و یک دوره نیز زیر نظر نیرو هوایی استان برگزار شده است. تعداد ۱۲۰ سرباز وظیفه در سطح استان موفق به شرکت و مهارت آموزی در این دوره‌ها شدند که این رقم عملکرد استان آذربایجان‌شرقی را مطلوب جلوه می‌دهد.

او افزود: این دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در راستای مهارت آموزی برای نیروهای مسلح برگزار می‌شوند که سربازان وظیفه با هدف پرورش استعدادهای موجود در اولویت‌ هستند. همچنین لازم به ذکر است که این افراد پس از شرکت در دوره‌های آموزشی فشرده و انجام تمرینات مرتبط، گواهینامه پایان دوره اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403033101712
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha