بررسی ۷ پرونده متقاضیان کارت راهنمای گردشگری در هرمزگان

نخستین نشست کمیته فنی نظارت بر راهنمایان گردشگری استان هرمزگان در سال ۱۴۰۴ با محوریت بررسی پرونده متقاضیان دریافت کارت راهنمای گردشگری برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا، نخستین نشست کمیته فنی نظارت بر راهنمایان گردشگری استان هرمزگان روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۴ به‌منظور ساماندهی فعالیت راهنمایان گردشگری و ارتقای سطح خدمات گردشگری استان تشکیل شد و در آن ۷ پرونده مربوط به متقاضیان صدور کارت راهنمای گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

عباس رئیسی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: هدف از برگزاری این کمیته، ایجاد وحدت رویه در بررسی صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان، حمایت از راهنمایان فعال و ارتقای استانداردهای فعالیت آنان در استان است.

او با اشاره به اهمیت نقش راهنمایان گردشگری در معرفی جاذبه‌ها و فرهنگ غنی هرمزگان افزود: راهنمایان، پل ارتباطی میان گردشگران و میراث فرهنگی هر منطقه‌اند و کیفیت عملکرد آنان، در تجربه سفر گردشگران و تصویر ذهنی از استان تأثیر مستقیم دارد.

کمیته فنی نظارت بر راهنمایان گردشگری از نمایندگان معاونت گردشگری، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری، کارشناسان آموزش و حراست تشکیل شده و به‌صورت دوره‌ای به بررسی درخواست‌ها و تمدید مجوزهای فعالان این حوزه می‌پردازد.

انتهای پیام/

کد خبر 1404071601662
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha