جاده ابریشم، محور برند گردشگری سمنان

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با توجه به موقعیت منحصربه‌فرد استان سمنان در مسیر تاریخی جاده ابریشم، توسعه گردشگری این استان می‌تواند بر پایه این محور جهانی شکل گیرد و ایجاد شبکه شهرهای ایرانی جاده ابریشم، زمینه‌ساز گسترش ارتباطات گردشگری ایران در سطح بین‌المللی خواهد بود.

به‌گزارش میراث آریا، مسلم شجاعی در نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سمنان با عنوان «جاده ابریشم؛ فرصت‌ها و چشم‌اندازها» بر ضرورت ایجاد همکاری منسجم میان شهرهای ایرانی واقع در مسیر تاریخی جاده ابریشم تأکید کرد و گفت: ایجاد شبکه‌ای با عنوان شبکه شهرهای ایرانی جاده ابریشم می‌تواند بسترساز گسترش ارتباطات گردشگری ایران با دیگر شهرهای عضو در سطح منطقه‌ای و جهانی باشد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی با بیان اینکه کشورهای مختلف در جهان از طریق صنعت گردشگری به دنبال معرفی فرهنگ، تمدن و هویت خود هستند، افزود: تصویرسازی درست از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی ایران در فضای بین‌المللی می‌تواند نقش مهمی در رونق گردشگری و جذب سرمایه‌گذار ایفا کند.

او با اشاره به ساختار دبیرخانه بین‌المللی جاده ابریشم اظهار کرد: این دبیرخانه در کشور چین مستقر است و ایران طی دو سال گذشته به عضویت آن درآمده است و انتظار می‌رود دبیرخانه استانی جاده ابریشم در سمنان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و اجرایی، همکاری‌های بین‌المللی خود را بیش از پیش گسترش دهد.

شجاعی با قدردانی از تلاش اداره کل میراث‌فرهنکی استان سمنان، استادان، دانشجویان، پژوهشگران، شهرداری و مدیران دانشگاه سمنان در مسیر معرفی برند گردشگری این استان، گفت: همکاری دانشگاه سمنان با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، زمینه‌ساز رشد گردشگری علمی و بین‌المللی و معرفی ظرفیت‌های متنوع سمنان در سطح جهانی است.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی با تأکید بر اینکه مزیت‌های رقابتی هر منطقه باید مبنای شکل‌گیری برند گردشگری قرار گیرد،تصریح کرد: جاده ابریشم می‌تواند محور برند گردشگری استان سمنان باشد و این استان را به یکی از مقاصد شاخص گردشگری فرهنگی کشور تبدیل کند.

او اظهار کرد: عضویت سمنان در شبکه شهرهای جاده ابریشم فرصتی ارزشمند برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری، توسعه همکاری‌های بین‌المللی و شکل‌گیری برند منسجم گردشگری استان است.

شجاعی با اشاره به تنوع اقلیمی استان سمنان گفت: سمنان استانی است که از کویر تا کوهستان را در خود جای داده و جلوه‌ای از چهار فصل ایران را به نمایش می‌گذارد. زیستگاه یوز ایرانی، طبیعت بکر و مسیر تاریخی جاده ابریشم، از مهم‌ترین مؤلفه‌های برند گردشگری این استان محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جذب گردشگر مهم‌ترین اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی است و جاده ابریشم می‌تواند به‌عنوان یک فرصت راهبردی، مسیر توسعه گردشگری استان سمنان و کشور را هموار کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1404080800518
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha