۶۰۰ خوشه کسب‌وکار در سراسر کشور شناسایی شد

مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تاکنون ۶۰۰ خوشه کسب‌وکار در سراسر کشور شناسایی شده است.

به گزارش میراث‌آریا، احمد جوانمردی روز دوشنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۴ در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی برای تشکیل نخستین کنسرسیوم صادراتی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با محوریت نمد گفت: از این تعداد خوشه کسب‌وکار ۲۰۰ مورد پیاده‌سازی و خاتمه یافته و ۶۰ فقره در حال پیاده‌سازی است.

مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: این سازمان ۲ وظیفه اصلی حمایت و سیاست‌های حمایتی شامل آموزش، کارآفرینی، بازاریابی جهانی و نحوه حضور در بازار و صادرات را برعهده دارد.

جوانمردی تصریح کرد: ادامه داد: صنایع کوچک در تمامی کشورهای جهان به‌عنوان موتور محرک اقتصاد، رفع بیکاری و ستون فقرات اقتصادی مطرح و بخش بزرگی از صادرات کشورهای بزرگ اروپا مربوط به این صنایع است.

او یادآور شد: افزون‌بر ۸۰ درصد برنامه‌های حمایتی صنایع متوسط در دنیا مشابه بوده و از سال ۱۳۷۸ دستورالعمل‌های اجرایی در کشور برای این موضوع تدوین شده است.

مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بازار را برای تولیدکنندگان بسیار مهم اعلام و اضافه کرد: در این راستا ایجاد بازارهای پایدار خارجی بسیار مهم و اثرگذار است.

او گفت: توسعه بازار مکانیسم‌های مختلفی مانند شرکت در نمایشگاه‌ها و رایزنی با هیأت‌های تجاری دارد که برای توسعه بازار بین‌المللی مورد نیاز است.

جوانمردی تأکید کرد: با توجه به بررسی انجام شده، روند موفقیت شرکت‌های برتر جهان شبیه‌سازی است و با انباشته شدن دانش، افزایش قدرت چانه‌زنی و انجام ریسک‌ها منجر به انجام این مهم می‌شود.

او افزود: کاهش ریسک بنگاه‌ها و صنایع کوچک، مقیاس حجم تولید، رشد تنوع، تقسیم هزینه‌ها باعث استفاده از مزیت متخصصان اقتصادی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1404081300813
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha