امیناله کرمی، معاون سرمایهگذاری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجانشرقی در گفتوگو با خبرنگار میراث آریا، با تأکید بر اینکه جشنوارههای محلی در جهان به ابزاری راهبردی برای توسعه گردشگری تبدیل شدهاند، گفت: این رویدادها ضمن اینکه توانایی بالقوه جذب گردشگران را دارند، ظرفیت فرهنگی مناطق را بهصورت زنده و ملموس به مخاطبان داخلی و خارجی معرفی میکنند.
معاون سرمایهگذاری میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجانشرقی در ادامه ضمن تأکید بر نقش حضور گردشگران در پویاسازی جامعه محلی، بیان کرد: مواجهه مستقیم مخاطبان با آداب و رسوم، صنایعدستی و میراث ناملموس، زمینهای فراهم میکند تا قشر جوان نسبت به حفظ و انتقال سنتهای سرزمینی و تمدنی خود ترغیب شوند و مسئله «پایبندی فرهنگی» بهعنوان یک سرمایه اجتماعی پایدار تقویت شود.
او افزود: حضور گردشگران و مردم در جشنوارهها علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی، فرصتی برای دیدهشدن ظرفیتهای بومی و معرفی توانمندیهای اقتصادی مناطق بهویژه در حوزه صنایعدستی و تولیدات محلی فراهم میکند و این امر مقدمهای برای توسعه کارآفرینی، ایجاد کسبوکارهای جدید و تقویت اقتصاد گردشگری است.
کرمی اظهار کرد: استمرار برگزاری رویدادهای گردشگری با برنامهریزی دقیق، از سطح معرفی ظرفیتها فراتر رفته و به مرحله ایجاد ارزش افزوده، جذب سرمایه، تقویت هویت مقصد و در نهایت جهش اقتصادی مناطق میرسد، موضوعی که امروز بهعنوان یکی از رویکردهای اصلی توسعه پایدار گردشگری در کشورهای پیشرو شناخته میشود.
او بر ضرورت حمایت و توسعه جشنوارههای محلی در آذربایجانشرقی تأکید کرد و گفت: این رویدادها میتوانند با مدیریت یکپارچه و ارتقای کیفیت اجرا، به یکی از بازوان اصلی رونق گردشگری و بعنوان گردشگری رویداد، تنوعبخشی به اقتصاد محلی و تقویت برند گردشگری استان تبدیل شوند.
انتهای پیام/

نظر شما