بهگزارش خبرنگار میراثآریا، در دومین روز از این گشت که به همت ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خوزستان و با هدف معرفی ظرفیتهای منحصربهفرد تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان خوزستان در سطح ملی و بینالمللی به اجرا درآمد اصحاب رسانه با یکی از مهمترین تمدنهای کهن ایران آشنا شدند.
گشت فرهنگی ـ رسانهای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از جمله برنامههای مقدماتی اجرای چهارمین جشنواره بینالمللی چندرسانهای میراث فرهنگی است که در دی ماه سال جاری به میزبانی خوزستان اجرایی میشود.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خوزستان، در حاشیه این گشت گفت: میراث جهانی چغازنبیل و شوش از شاخصترین آثار تاریخی ایران و جهان هستند که روایتگر بخشی مهم از تمدن کهن ایلامی و هخامنشیاند و معرفی هدفمند این محوطهها از طریق رسانهها نقش مؤثری در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.
محمد جوروند با تاکید بر نقش رسانهها در تبیین هویت تاریخی خوزستان افزود: برگزاری تورهای فرهنگی ـ رسانهای فرصت مناسبی برای بازنمایی ظرفیتهای تاریخی و فرهنگی استان و تقویت جایگاه خوزستان در سبد گردشگری کشور است.
در جریان این گشت فرهنگی، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی ضمن بازدید از بخشهای مختلف زیگورات چغازنبیل و محوطه باستانی شوش، با ارزشهای تاریخی، اقدامات حفاظتی و ظرفیتهای گردشگری این ۲ اثر ثبت جهانی در فهرست یونسکو آشنا شدند.
برگزاری این گشت فرهنگی ـ رسانهای گامی مهم در راستای تقویت دیپلماسی فرهنگی، معرفی میراث جهانی خوزستان و توسعه گردشگری پایدار بهشمار میآید.
همچنین در جریان برگزاری گشت فرهنگی ـ رسانهای خوزستان، خبرنگاران داخلی و خارجی و فعالان فضای مجازی کشور در اقامتگاه بومگردی آوان با غذای محلی مطبگ و آیینهای پذیرایی سنتی منطقه مورد استقبال قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما