معرفی هدفمند شوش و چغازنبیل نقش مؤثری در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد

گشت فرهنگی ـ رسانه‌ای خوزستان با محوریت معرفی میراث جهانی چغازنبیل و محوطه میراث جهانی شوش با حضور ۵۰ نفر از خبرنگاران داخلی و خارجی و فعالان فضای مجازی کشور برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در دومین روز از این گشت که به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان و با هدف معرفی ظرفیت‌های منحصربه‌فرد تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان خوزستان در سطح ملی و بین‌المللی به اجرا درآمد اصحاب رسانه با یکی از مهم‌ترین تمدن‌های کهن ایران آشنا شدند.

گشت فرهنگی ـ رسانه‌ای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از جمله برنامه‌های مقدماتی اجرای چهارمین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است که در دی ماه سال جاری به میزبانی خوزستان اجرایی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، در حاشیه این گشت گفت: میراث جهانی چغازنبیل و شوش از شاخص‌ترین آثار تاریخی ایران و جهان هستند که روایتگر بخشی مهم از تمدن کهن ایلامی و هخامنشی‌اند و معرفی هدفمند این محوطه‌ها از طریق رسانه‌ها نقش مؤثری در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

محمد جوروند با تاکید بر نقش رسانه‌ها در تبیین هویت تاریخی خوزستان افزود: برگزاری تورهای فرهنگی ـ رسانه‌ای فرصت مناسبی برای بازنمایی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی استان و تقویت جایگاه خوزستان در سبد گردشگری کشور است.

در جریان این گشت فرهنگی، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف زیگورات چغازنبیل و محوطه باستانی شوش، با ارزش‌های تاریخی، اقدامات حفاظتی و ظرفیت‌های گردشگری این ۲ اثر ثبت جهانی در فهرست یونسکو آشنا شدند.

برگزاری این گشت فرهنگی ـ رسانه‌ای گامی مهم در راستای تقویت دیپلماسی فرهنگی، معرفی میراث جهانی خوزستان و توسعه گردشگری پایدار به‌شمار می‌آید.

همچنین در جریان برگزاری گشت فرهنگی ـ رسانه‌ای خوزستان، خبرنگاران داخلی و خارجی و فعالان فضای مجازی کشور در اقامتگاه بوم‌گردی آوان با غذای محلی مطبگ و آیین‌های پذیرایی سنتی منطقه مورد استقبال قرار گرفتند.

معرفی هدفمند شوش و چغازنبیل نقش مؤثری در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد

انتهای پیام/

کد خبر 1404100500307
دبیر مهدی ارجمند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha