به گزارش ميراث آريا(CHTN)، \"ديويد بنتلي\"، مدير منطقه‌اي مرکز منچستر و سردبير سرمايه‌گذاري مرکز فرودگاه‌هاي ايرلند و انگلستان در اين مورد گفت: منچستر هم‌اکنون نيازمند سرمايه‌ايي حدود 6 ميليارد دلار است تا طرح‌هاي عظيم خود را براي اجراي پروژه‌هاي زيرساختارهاي حمل‌ونقل اجرا کند.

وي ساخت خطوط جديد تراموا، مترو، قطارهاي شهري، توسعه ايستگاه‌ها و افزودن صدها تاکسي و اتوبوس به ناوگان شهري و سرويس‌هاي مدارس را ازجمله اين طرح‌ها برشمردن و افزود: با توجه به اينکه منچستر بعد از لندن يکي از پر تراکم‌ترين شهرهاي انگلستان است و به لحاظ اقتصادي از اهميت بالايي برخوردار است اجراي اين پروژه‌ها بسيار ضروري به‌نظر مي‌رسد.

بنابراين گزارش،‌ با وجود رقابت‌هاي بسيار ميان فرودگاه‌هايي چون ليورپول و فرودگاه جديد دون‌کستر، هنوز منچستر فرودگاهي شهري و سرويس‌هاي مدارس را از جمله اين طرح‌ها برشمرد و افزود: با توجه به اينکه منچستر بعد از لندن يکي از پر تراکم‌ترين شهرهاي انگلستان است و به لحاظ اقتصادي از اهميت بالايي برخوردار است اجراي اين پروژه‌ها بسيار ضروري به‌نظر مي‌رسد.

بنابراين‌گزارش، با وجود رقابت‌هاي بسيار ميان فرودگاه‌هايي چون ليورپول و فرودگاه جديد دون‌کستر، هنوز منچستر فرودگاهي پر ابهت به‌شمار مي‌رود. اين فرودگاه سال گذشته به‌عنوان چهارمين فرودگاه شلوغ انگلستان شاهد حضور 4/22 ميليون مسافر بود و از تجهيزات بسياري ازجمله پروازهاي چارتر تا سرويس‌هاي کم‌هزينه برخوردار است و آنها را در اختيار مسافران قرار مي‌دهد.

از سال 1987 بحث خصوصي‌سازي فرودگاه‌هاي انگليس رواج يافته و بسياري از آنها به بخش خصوصي فروخته شده و تنها گروه هواپيمايي فرودگاه منچستر که شامل فرودگاه‌هاي بورنموت، شرق ناتينگهام و هابرسايه است همچنان ازسوي سازمان‌هاي داخلي اداره مي‌شود که از دو ماه قبل با فروش فرودگاه برادفورد و واگذاري آن به بخش خصوصي تحت کنترل و نظارت کمپاني ساخت و ساز اسپانيايي فروويال درآمده است.

مسئولان به اين نتيجه رسيده‌اند که با توجه به شرايط حاکم و قيمت‌هاي مناسب هم‌اکنون، بهترين زمان براي فروش فرودگاه منچستر و تأمين سرمايه‌هاي مورد نياز است.

M/H/108



انتهای پیام/

کد خبر 1386041815