بنابراين جذب گردشگران به رقابتهاي المپيک به برنامهريزي و سرمايهگذاري دقيق در زيرساختهاي گردشگري وابسته است.
سازمان گردشگري بريتانيا در اين باره گفت: در مي 2006 و 2007 بررسيهاي مختلفي صورت گرفت و با توجه به آمار بهدست آمده براي بيشترين شمار گردشگران رقابتهاي المپيک حائز اهميت است.
براساس اين آمار حدود 44 درصد از گردشگران هند، 39 درصد از چين، 53 درصد از مکزيک، 43 درصد از مالزي و 49 درصد از گردشگران اندونزي يکي از دلايل سفر به بريتانيا را رقابتهاي المپيک بيان کردند.
گفتني است در اين راستا سازمانهاي فرهنگي هنري، رسانهها، تربيت بدني و گردشگري برنامههاي تدوين شدهاي را طراحي کردهاند.
\"مارگارت هاج\"، وزير گردشگري بريتانيا، گفت: سرمايهگذاران با همکاري بخش گردشگري به ساخت هتل و مراکز تفريحي در نواحي مختلف پرداختهاند تا به اين ترتيب آمادگي خود را براي ميزباني المپيک اعلام کند.
M/109
انتهای پیام/