\"شيزوکي هورياتا\" مدير موزه برنج با اشاره به اينکه در طول 60 سال گذشته به دليل افزايش مصرف غذاهاي آماده ازجمله پيتزا و ساندويچ و رواج غذاهاي غربي ميزان مصرف برنج به نصف رسيده است، گفت: کاهش ميزان مصرف برنج سبب پائين آمدن درآمد توليدکنندگان و ايجاد مشکلات بسياري براي کارگران شاليزارها شده است.
وي در ادامه گفت با توجه به اينکه هماکنون بيشتر مالکان شاليزارها و افرادي که مشغول توليد اين محصول هستند افراد مسن و حدوداً 70 ساله هستند و جوانان علاقهاي به ادامه فعاليت آنها ندارند سعي کرديم با تأسيس موزه برنج نقش اين محصول ارزشمند را در اقتصاد ژاپن پر رنگتر کنيم و با آموزش انواع غذاها و خوارکيهايي که با برنج تهيه ميشود مردم را دوباره با سنن گذشته پيوند دهيم.
M/108
انتهای پیام/