به گزارش ميراث آريا(CHTN)، در روز جهاني معلم 5 اکتبر(13 مهر) \"کوچيرو ماتسورا\"، دبيرکل سازمان جهاني يونسکو از کمبود مدرسان نمونه در سيستم‌هاي آموزش و پرورش‌ به‌عنوان يکي از چالش‌هاي بزرگ هرازه جديد نام برد.

وي افزود: حضور مدرسان با تجربه و با سواد و نحوه آموزش ايده‌ال در سيستم يادگيري بسيار مؤثر است.

در اين نشست مهم مقامات ارشد يونسکو با مقامات عاليرتبه سازمان جهني کار(ILO)، صندوق حمايت از کودکان سازمان ملل يونيسف و برنامه توسعه سازمان ملل يادداشت تفاهمي امضا کردند تا به اين مسأله آموزشي مهم رسيدگي کنند.

گفتني است هنوز در بسياري از کشورهاي جهان همه کودکان قادر نيستند به مدرسه بروند و آموزش‌هاي لازم يا مهارت‌هاي ابتدايي را کسب کنند.

به‌عنوان مثال کمبود مدرسان خوب در افغانستان موجب شده تا يونسيف به طور جدي به حمايت از اين کودکان بپردازند و با پشتيباني از وزارت آموزش اين کشور پرسنل مناسبي را براي تعليم کودکان پرورش کند. از آنجا که بسياري از مدرسان دلسوز و با تجربه خانم در هنگام حکومت طالبان از ادامه کار منع شده بودند همين مسأله موجب نگراني مقامات يونسيف شده است.

بنابراين مهمترين گام در اين کشور پرورش نيروي انساني خانم و تقويت استانداردهاي آموزشي براي ادامه تحصيل دختران و بازگرداندن آنها به کلاس‌هاي درس است.

همچنين در کشور جنگ زده فلسطين اشغالي عدم تدابير امنيتي و نفوذ رژيم غاصب اسرائيل موجب پديد آمدن مشکلي مشابه شده است.

برنامه آموزشي آژانس‌ سازمان ملل از بيش از نيم ميليون دانش‌آموز در سه کشور فلسطين اشغالي، عراق و افغانستان حمايت مي‌کند.

M/109




انتهای پیام/

کد خبر 1386071522