مرمت ارگ بلقيس،دومين اثر خشتي ايران

معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان خراسان شمالي با بيان مطلب فوق به ميراث آريا(chtn) گفت:کار مطالعاتي مجموعه شهر بلقيس توسط مشاور در حال انجام است.

عليرضا نجفي افزود:طرح تهيه شده از سوي مشاور يک ماه گذشته در شوراي فني با اصلاح مواردي تائيد شد که در حال حاضر اين اصلاحات از سوي مشاور در حال انجام است.

وي اين پروژه را از جمله مصوبات دور دوم سفر هيات دولت و رئيس جمهور به استان معرفي کرد و گفت:موافقت نامه تامين اعتبار از محل اعتبارات استاني و ملي براي اين پروژه به امضا رسيده و بر اساس آن 200 ميليون تومان از محل اعتبارات ملي و 200 ميليون تومان از محل اعتبارات استاني در نظر گرفته شده است.

معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي استان خراسان شمالي تصريح کرد: با توجه به خشتي و گلي بودن بنا و شرايط جوي موجود،کار مرمت،مطالعات و کاوش اين مجموعه از فروردين ماه آغاز مي‌شود.

نجفي با اشاره به اينکه بلقيس پايگاه ميراث فرهنگي است،گفت: از محل اعتبارات دريافتي به تجهيز پايگاه و انجام کارهاي مرمتي و حفاظتي پرداخته شده است.

به گفته اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي استان خراسان شمالي،عرصه به تصويب رسيده براي شهر بلقيس که شامل ارگ و شارستان مي‌شود 140 هکتار است./117

انتهای پیام/

کد خبر 1388103053