نمايشگاه ميلان، جلوه اي ديگر از ايران کهن

عباس داوودي رييس دفتر نمايندگي سازمان ميراث فرهنگي در ايتاليا که يازدهمين دوره حضور در نمايشگاه ميلان را تجربه مي کند، اين دوره را پنجمين دوره حضور خود با همراهي مستقيم ستاد تبليغات و نمايشگاه هاي سازمان دانسته و بر آن است که در قياس با سال هاي قبل، امسال اوج حضور موفق و پوياي سازمان را در نمايشگاه ميلان شاهد هستيم.

وي در ارزيابي تفاوت هاي اين دوره با دوره هاي قبلي، به مواردي چون: حضور بسيار فعال تر و پربارتر سازمان و بخش خصوصي در اين دوره،غرفه زيباتر و حرفه اي که مشخصه هاي قابل توجهي را در حوزه هاي ديني و ملي در خود جاي داده و نظر اغلب بازديدکنندگان را به خود جلب مي کند اشاره دارد و تأکيد دارد: بسياري از عکاسان حرفه اي خارجي استقبال ويژه اي را از بخش هاي مختلف اين غرفه به عمل آورده اند. وي اظهار داشت: با وجود تبليغات فراوان عليه ايران، اين غرفه و اين حضور بسيار مثبت بوده و اغلب بازديدکنندگان از زيبايي ها و جذابيت هاي فراوان ايران سؤال مي کنند.

نماينده رسمي ايران اير در ميلان، با تأکيد بر ضرورت حضور هر چه پربارتر در اين نوع نمايشگاه هاي تخصصي و بين المللي، اين حضور را در شناساندن و معرفي هر چه بهتر ايران به جهانيان مؤثر دانسته و يکي از مهم ترين راهکارهاي معرفي ايران را شرکت در اين نمايشگاه ها و حضور و تبليغات مناسب و حرفه اي در رسانه هاي خارجي دانست.

وي اعتقاد دارد: در ايتاليا فقط همين نمايشگاه تخصصي گردشگري برگزار نمي شود و حدود ده نمايشگاه بزرگ بين المللي هر ساله برگزار مي شود که ضرورت دارد با توجه به ضرورت حضور ويژه ايران در بازار ايتاليا، اين امکان نيز فراهم شود که لااقل در چند نمايشگاه ايتاليايي حضور بيابيم.

او با اشاره به اين که ضرورت دارد با توجه به استقبال حيرت انگيز بازديد کنندگان از غرفه زيباي ايران در نمايشگاه، اقلام فرهنگي و تبليغاتي بسيار بيش تري به نمايشگاه ها آورده شود، اظهار داشت: با توجه به روند مناسب حضور ايران در نمايشگاه ها، به نظر مي رسد چشم انداز روشن و اميدوار کننده اي در اين راستا وجود دارد.

داوودي در خصوص نحوه انجام تبليغات گردشگري در خصوص ايران در ايتاليا اظهار داشت: در ايتاليا، با کمک آقاي برزين و همراهي ستاد تبليغات و نمايشگاه هاي سازمان، فعاليت هاي تبليغاتي گسترده و قابل توجهي انجام مي شود. به عنوان مثال سالانه بيش از 20 هزار نوع اقلام تبليغاتي در قالب هايي چون بروشور، پوستر و کتاب براي تهيه و منتشر مي شود. همين طور در رسانه هاي مختلف تبليغات ويژه اي براي معرفي ايران عزيز به مردم ايتاليا و ديگر کشورها انجام مي شود.

به زعم وي، از ويژگي هاي مهم نمايشگاه امسال، حضور تعداد بيشتري از آژانس هاي فعال خصوصي از ايران و همين طور مناطق آزاد کشور بوده که به هر حال نفس حضور آن ها در معرفي بيش از پيش ايران عزيز به جهانيان مؤثر خواهد بود. طبيعي است که بخش خصوصي نيز با اهتمام بيشتري به ضرورت حضور در اين نمايشگاه و ديگر نمايشگاه هاي گردشگري بينديشند.

وي با اشاره به ضرورت توجه به تدارک برنامه هاي جنبي ويژه در حاشيه هر نمايشگاه، اعتقاد دارد: مي توان به راهکارهاي مناسبي چون تعامل گسترده با رسانه هاي خارجي فعال در اين حوزه انديشيد.هم چنين مذاکره با شرکت هاي بزرگ فعال در اين زمينه و به خصوص دعوت از نمايندگان رسانه هاي خارجي براي سفر به ايران و ديدن زيبايي ها و جذابيت هاي کم نظير ايران، از ديگر راهکارهايي است که بايد جدي تر از قبل به آن ها توجه داشت. برگزاري برنامه هاي فرهنگي مختلف از جمله شب ايراني يا هفته هاي فرهنگي نيز ديگر عاملي است که ايران را با تمام قابليت ها و جذابيت هايش به بهترين نحو به مردم جهان معرفي مي کند.

او در خصوص اهميت برنامه ريزي براي حضور ايران در دوره آتي نمايشگاه ميلان، تأکيد کرد: برنامه ريزي براي حضور مناسب تر و حرفه اي تر ايران در نمايشگاه سال آينده بايد از هم اکنون آغاز شود و تمامي شرايط لازم هم براي تحقق اين امر فراهم گردد. طبيعي است که ضرورت دارد در سال آتي، هم بخش خصوصي و هم سازمان با درايت و تلاش بيشتري به حضور در نمايشگاه ميلان توجه کنند و هم از نظر کيفي و هم از نظر کمي،هدف بزرگي چون ارتقاء و افزايش دست آوردهاي خود از نمايشگاه را تحقق بخشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1388120252