ميراث فرهنگي متعلق به همه ايرانيان در تمام دنيا است

به گزارش ميراث آريا(chtn)، حميد بقايي پيش از ظهر امروز طي سخناني ضمن تسليت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه معصومه (س)، سال جاري را براي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري سالي سخت خواند و بيان داشت: کل بودجه ما در سال جاري حدود 100 ميليارد تومان بود که اگر بر 30 استان تقسيم کنيم به هر استان حدود 3 ميليارد تومان مي‌رسد که با توجه به حجم فعاليت‌ها جوابگوي هزينه‌ها نيست چرا که فقط تخت جمشيد سالانه 10 ميليارد تومان هزينه دارد.

معاون رئيس جمهور افزود: اما اگر همه دستگاه‌ها کمک کنند اقدامات بهتر پيش مي‌رود.

وي ميراث فرهنگي را اصل،‌نصب و هويت هر ايراني خواند و اظهار داشت: هيچ کشوري در دنيا وجود ندارد که اين قدر مورد حمله بيگانگان قرار گرفته باشد و نامي از آن هنوز در دنيا باقي مانده باشد.

بقايي ايران و اسلام را دو کلمه کاملاً عجين دانست و گفت:‌ تعريف از ايران به معني نفي اسلام و تعريف از اسلام به معني نفي ايران نيست.

معاون رئيس جمهور، حضور در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري را خدمت به کشور دانست و اضافه کرد: من افتخار مي‌کنم که در مقطعي از عمر خود خادم ميراث فرهنگي ايران شده‌ام و اين افتخار است براي ما که خدمت کنيم به کشوري که ديگران ساخته‌اند و براي ما به يادگار گذارده‌اند. اگر کسي کشور خود را دوست نداشته باشد ايمانش نيز مشکل دارد.

بقايي صنايع‌دستي را نيز بخشي از ميراث فرهنگي عنوان کرد و ادامه داد: براي توليد يک اثر زحمات و خون دل‌هاي زيادي خورده شده تا به نتيجه برسد و هزاران سال پايدار بماند.

وي همچنين از برگزاري همايشي در رابطه با خدمات متقابل ايران و اسلام خبر داد و افزود: اگر تاريخ اين دو را بررسي کنيم خواهيم ديد که چه خدماتي به طور متقابل در طول تاريخ صورت گرفته است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ورود منشور کوروش به ايران را نيز در سال جاري برگي پر افتخار از تاريخ ايران دانست و بيان داشت: ورود منشور به ايران يک افتخار بزرگ براي همه ايرانيان بود که ببينيم در گذشته کشور ما چگونه بوده است.

اين مقام مسوول در هيأت دولت خاطر نشان کرد: هر گونه آسيب و تخريب ميراث فرهنگي آسيب به هويت ايراني است.

/202

انتهای پیام/

کد خبر 1389122414