صادرات اقلام صنايع‌دستي کشور 5 برابر شده است

احمد بالان در گفتگو با خبرنگار ميراث آريا(chtn)، با اعلام اين خبر اظهار داشت: از سال 79 تا 89 شاهد افزايش بيش از پنج برابري صادرات توليدات صنايع‌دستي بوده‌ايم.

وي ادامه داد: مجموع صادرات اقلام و توليدات صنايع‌دستي درسال 79، 50 ميليون دلار محاسبه شده است.

مدير کل امور بازرگاني معاونت صنايع‌دستي کشور اضافه کرد: اين رقم تا پايان آذرماه سال جاري به 275 ميليون رسيده است.

بالان با اشاره به اينکه رشد صادرات صنايع‌دستي نشان از جايگاه مناسب اين توليدات در بازارهاي خارجي است، گفت: سرمايه گذاري در اين عرصه در سال‌هاي اخير نشان داده، ارزش افزوده قابل توجهي به همراه خواهد داشت.

وي افزود: بخش مهمي از رشته‌هاي صنايع‌دستي توانايي حضور پر رنگتر در عرصه‌هاي بين المللي دارند که بايد بيش از پيش آن‌ها را جدي بگيريم.

اين مقام مسوول تصريح کرد‌: تعدادي از رشته‌هاي صنايع‌دستي که در يک دهه پيش چندان جدي گرفته نشده بودند امروز خواهان بسياري در کشورهاي مختلف دارند.

مدير کل امور بازرگاني معاونت صنايع‌دستي با تأکيد بر اينکه مي‌توان فرصت‌هايي ايجاد کرد که اشتغال در اين حوزه تقويت شود، افزود: عرصه زيور آلات سنتي و تراش سنگ‌‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي در سال‌هاي اخير ثابت کرده که فرصت‌هاي بسياري براي سرمايه گذاري دارند.

بالان بيان داشت:‌ هنوز صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي کشور جايگاه حقيقي خود را در صادرات به کشورهاي مختلف پيدا نکرده است بنابراين برنامه ريزي گسترده در اين حوزه لازم به نظر مي‌‌رسد.
111/

انتهای پیام/

کد خبر 1389122519