حمام خوزنين بوئين زهرا آماده پذيرايي از مهمانان نوروزي است

به گزارش ميراث آريا (chtn) اسدالله بيرانوند گفت : با فرا رسيدن سال 90 حمام تاريخي خوزنين آماده بهره‌برداري و بازديد مهمانان نوروزي است.

وي افزود : اين حمام که در بخش رامند شهرستان بوئين زهرا قرار گرفته و سال جاري با همت اين اداره کل و استفاده از الگوي تاريخي و محلي روستا مراحل مرمت و بازسازي آن انجام گرفته است.

بيرانوند با اشاره به ارتقاي شاخص‌هاي فرهنگي استان ادامه داد: اين بنا از سال 88 مورد مرمت قرار گرفته و سال 90 شاهد بهره‌برداري از آن هستيم.

وي افزود : براي کاربردي کردن و ارتقاشاخص‌هاي فرهنگي استان اين بنا تجهيز و به فرهنگسرا و مرکز آموزش صنايع دستي تبديل شده است.

اين مقام مسؤول ادامه داد : آئين گشايش اين اثر تاريخي با برنامه‌هاي ويژه اي برگزارشده وطي آن پرده‌خواني با حضور مرشد احدي نيز اجرا شده است.

مدير کل ميراث فرهنگي ،‌صنايع دستي و گردشگري استان قزوين گفت :حق بهره‌برداري از اين اثر در حال حاضر در اختيار دهياري و مردم روستا قرار گرفته است.

وي اين مکان را فضاي مناسبي براي بر پايي نمايشگاه عنوان کرد و گفت : اين مکان فرصتي را فراهم کرده که بتوان نمايشگاه‌هاي عکس ، کلاس‌هاي آموزش صنايع دستي و هنرهاي سنتي ،‌ابزار الات کشاورزي و و تعزيه خواني در آن برگزار کرد./122

انتهای پیام/

کد خبر 1389122715