قائم مقام رئيس سازمان ميراث فرهنگي در امور بين الملل معرفي شد

به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از اداره کل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ، دکتر «روح اله احمدزاده» در مراسم معارفه دکتر ادبي که با حضور حسن قشقايي معاون وزير امور خارجه و معاونان و مديران کل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برگزار شد به حضور موفق و چشمگير سازمان در عرصه هاي بين المللي اشاره کرد و افزود: بدنبال توفيقات بدست آمده در عرصه جهاني ، ضرورت داشت حوزه بين الملل سازمان ميراث فرهنگي به شکل ويژه مورد توجه قرار گيرد.

او با تاکيد بر اين که حوزه بين الملل از اين به بعد از مهمترين حوزه ها در سازمان خواهد بود، خاطرنشان کرد: انتظار مي رود اهداف راهبردي و برنامه هاي سازمان در اين حوزه با شتاب بيشتري ادامه پيدا کند.

دکتر «احمدزاده» گسترش روابط با کشورهاي عضو OIC و همچنين کشورهاي عضو اکو را از جمله وظايف حوزه بين الملل سازمان عنوان کرد و افزود: به دليل وجود ظرفيتهاي مشترک فرهنگي در کشورهاي عضو اکو ، امروز زمينه ارتباطات فراواني با اين کشورها وجود دارد که بايد تقويت شود .

توسعه ارتباطات در حوزه گردشگري با کشورهاي شرق دور از جمله چين و کره جنوبي و جذب گردشگر از اين کشورها با همکاري فعالان بخش خصوصي اين صنعت از ديگر انتظارات رئيس سازمان ميراث فرهنگي از حوزه بين الملل است که بدان اشاره کرد.

او همچنين از قائم مقام خود در امور بين الملل خواست تا زمينه ورود گردشگران هندي و همچنين کشورهاي حوزه خليج فارس به کشور را بيش از گذشته فراهم کند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي در اين مراسم همچنين دکتر کريمي را به عنوان سرپرست امور مناطق نمونه گردشگري معرفي کرد.

حجت الاسلام و المسلمين «محمدجواد ادبي» در کنار تحصيلات حوزوي ، مدارج دانشگاهي را تا سطح دکترا طي کرده است .

از اين پژوهشگر اديان تطبيقي و عرفان نظري تاکنون 6 اثر در حوزه‌هاي دين پژوهي در قالب کتاب منتشر و يا ترجمه شده است. همچنين حدود 50 مقاله در حوزه هاي مرتبط با الهيات جديد و قديم، کلام جديد و فلسفه دين به قلم وي نگاشته شده و به چاپ رسيده است .

او در سال 1383 به عنوان پژوهشگر برتر کشور و در سال 2006 به عنوان پژوهشگر برتر حوزه مطالعات دين پژوهي در اجلاسيه هند برگزيده شد. حضوردر 15 سمينار جهاني و بين المللي دستاوردهاي درخشاني را براي او به دنبال داشته است.

همچنين او رئيس انجمن آثار و مفاخر فرهنگي کشور، عضو کميسيون مشورتي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مسوول کارگروه فلسفه و عرفان در کميته فرهنگ و تمدن شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.

انتهای پیام/

کد خبر 1390080126