ظرفيت برگزاري تورهاي علمي در منطقه نمونه قلعه‌دختر کرمان

«هادي ايرانمنش» در گفت‌و‌گو با ميراث‌آريا (chtn)، اظهار داشت: منطقه نمونه گردشگري قلعه‌دختر هسته اوليه شهر تاريخي کرمان به شمار مي‌رود و داراي مناظر سنگي، تاريخي و فرهنگي، چشمه، کوه‌هاي صاحب‌الزمان و همچنين زيرساخت‌هايي نظير آب‌، راه‌، تلفن و برق است.

وي با بيان اين که در اين منطقه زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري اقامتي، ورزشي، تفريحي، فرهنگي و تجاري وجود دارد، افزود: ميزان سرمايه‌گذاري مورد نياز در اين منطقه 300 هزار ميليون ريال و مدت زمان لازم براي اجراي کامل طرح 5 سال برآرود شده است.

سرپرست اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان کرمان، محدوده رويش گياهان دارويي و صنعتي را از جمله ميراث طبيعي منطقه برشمرد و گفت: از جمله ميراث تاريخي اين منطقه در شهرها و روستاهاي هدف گردشگري پيرامون مي‌توان به مزار تاريخي، قلعه، ابنيه تاريخي و در حوزه ميراث معنوي به آيين‌هاي باستاني و مذهبي، مسجد، تکيه و حسينيه قديمي، بازي‌هاي محلي و صنايع‌دستي اشاره کرد.

به گزارش ميراث‌آريا، ايرانمنش تصريح کرد: منطقه نمونه گردشگري قلعه‌دختر براي ميزباني کامل از گردشگران و مسافران در فصول مختلف سال نيازمند امکاناتي نظير کمپينگ، واحدهاي اقامتي با ستاره‌هاي مختلف، آلاچيق، چايخانه سنتي، رستوران، موزه مردم‌شناسي، راهنماي گردشگري، موزه و کارگاه هنرهاي سنتي، سينماي صحرايي، زمين‌هاي باز ورزشي، محل بازي کودکان، مرمت و تغيير کاربري بناهاي باارزش پيراموني و بافت تاريخي، محل فروش توليدات محلي و ... است.

اين مقام مسوول در اداره‌کل ميراث‌فرهنگي استان کرمان با اشاره به اين که منطقه نمونه گردشگري قلعه‌دختر داراي امکانات و خدمات پيراموني نظير پمپ بنزين، درمانگاه، بانک، مطب، اورژانس، داروخانه و خدمات گردشگري است، گفت: از جمله فرصت‌هاي آن مي‌توان به طبيعت زيبا و خيال‌انگيز، چشم‌اندازهاي منحصر به فرد، قابليت‌ کايت‌سواري، کوهنوردي، فعاليت‌هاي ستاره‌شناسي و برگزاري تورهاي علمي و موتورسواري اشاره کرد.
/117

انتهای پیام/

کد خبر 139008214