بر همين اساس کشور مصر با انتخاب شعاري جديد با عنوان « به کشور انقلاب صلح آميز خوش آمديد»، فعاليت گستردهاي در جهت تعامل با سازمانهاي گردشگري کشورهاي مختلف حاضر در نمايشگاه، براي بازگرداندن شکوه گذشته صنعت گردشگري اين کشور داشت.
با اين وجود شرکت بينالمللي يورومونيتور که به تحليل و بررسي بازارهاي گردشگري جهان را ميپردازد، از کاهش مسافرت گردشگران اروپايي به ويژه انگليسي در ماههاي باقي مانده سال خبر داد.
همچنين اين گزارش اعلام کرده است، تقريبا نيمي از گردشگران با وجود رشد هزينه مکالمات تلفني، از تلفنهاي همراه براي خبرگيري از مقصدهاي برونمرزي استفاده ميکردند.
از سويي ديگر، برخي از فعالان صنعت گردشگري معتقدند، دولتهاي جديد رويکار آمده در کشورهاي تونس و مصر، درحال حاضر توجه خود را به گسترش گردشگران داخلي براي به دست آوردن ثبات اقتصادي طولاني مدت در آينده معطوف ساختهاند.
به گزارش ميراث آريا، نتايج يک نظرسنجي به عمل آمده از جمعيت يکهزار و 600 نفره، نشان از کاهش تمايل مردم به گردشگري برون مرزي بوده است.
بر اين اساس، يک سوم از نظردهندگان افزايش ماليات را دليل کاهش مسافرتهاي خود اعلام کرده بودند. اگرچه در اين ميان بيش از يک چهارم گردشگران افزايش نرخ بليت هواپيما را در اين امر موثر خواندند اما همچنان به تداوم مسافرتهاي خود با هزينهاي کمتر اصرار داشتند.
/109
انتهای پیام/