مجوز کارگاه‌هاي گرگوربافي بوشهر لغو مي‌شود

«احمد دهاز» در گفت‌وگو با ميراث آريا (chtn)، با اعلام اين مطلب که محصولات گرگور در بازار از فروش پررونقي برخوردار است، افزود: با توجه به وجود تعداد فراواني لنج صيادي در بوشهر و استان‌هاي همجوار محصولات اين رشته به خوبي فروخته مي‌شود.

وي با اشاره به اين که کارگاه‌هاي گرگوربافي به صورت پراکنده در اين استان فعال هستند، گفت: شهرستان‌هاي بوشهر، ديلم و گناوه بيشترين کارگاه‌هاي اين رشته را در خود جاي داده‌اند.

معاون صنايع‌دستي استان بوشهر تصريح کرد: هنرمندان ايراني در کارگاه‌هاي ثبت شده توسط اين معاونت فعاليت مي‌کنند و تعدادي از کارگران افغان نيز در کارگاه‌هايي که فاقد مجوز هستند به بافت گرگور مي‌پردازند.

اين مقام مسوول در اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري بوشهر يادآور شد: در صورت مشاهده فعاليت کارگران افغاني مجوز کارگاه‌ گرگوربافي لغو مي‌شود.

وي گران شدن قيمت مواد اوليه گرگوربافي را مشکل اصلي پيش‌روي صنعتگران اين عرصه دانست و اظهار داشت: قيمت سيم گالوانيزه وارداتي بسيار افزايش يافته، اما هنوز هم گرگور خريداران خاص خود را دارد.

معاون صنايع‌دستي استان بوشهر در گفت‌وگو با ميراث آريا خاطرنشان کرد: هنرمندان اين رشته از تسهيلات حمايتي همچون بيمه و مشاغل خانگي بهره‌مند شده‌اند.

وي با بيان اين که گرگور يک محفظه فلزي است و از آن براي صيد ماهي استفاده مي‌شود، گفت: معمولا ماهي‌ها پس از ورود به داخل آن ديگر راهي براي خروج نداشته و به صورت زنده و بدون آسيب صيد مي‌شوند.
112/

انتهای پیام/

کد خبر 1390092011