دومين ترمينال زيباي کشور در کيش ساخته مي‌شود

به گزارش ميراث‏آريا(chtn)، «حشمت‌الله کاظمي راد» با بيان اين مطلب از آماده شدن طراحي و تهيه اسناد مناقصه اين ترمينال خبر داد و گفت: اين پروژه با مساحتي بالغ بر 32 هزار متر مربع بعد از ترمينال فرودگاه امام خميني در تهران زيباترين سازه فرودگاهي کشور خواهد شد.

وي افزود: زيرسازي و آسفالت باند شمالي، ارتقاي سيستم روشنايي باند از CAT I به CAT II ، بررسي فاز 2 تاسيسات سوخت‏رساني به هواپيما، ساخت هلي‌پورت و اجراي طرح‌هاي کوتاه‌مدت ترمينال فعلي از ديگر پروژه‏هاي در حال انجام حوزه فرودگاه بين‌المللي‏ کيش است.

مديرعامل شرکت توسعه و مديريت بندر و فرودگاه کيش با اشاره به ادامه روند توسعه اين بندرگاه تجاري به عنوان بزرگ‌ترين بندر تجاري در جزاير ايراني تصريح کرد: اجراي پروژه لايروبي، احداث دايک پيراموني و ادامه عمليات ساخت ترمينال شماره 2 اين بندر تجاري از جمله طرح‏هايي است که به زودي عمليات اجرايي آن‌ آغاز خواهد شد.

«کاظمي راد» همچنين با اشاره به فعاليت‏هاي عمراني اين شرکت در چارک که در 32 کيلومتري کيش قرار دارد و يکي از بنادر تدارکاتي اين جزيره محسوب مي‌شود، افزود: به منظور تسهيل در رفت و آمد شناورهاي مسافري و تدارکاتي در بندر چارک، لايروبي حوضچه و کانال دسترسي و احداث دايک ساحلي اين بندر نيز توسط شرکت توسعه و مديريت بندر و فرودگاه کيش اجرايي خواهد شد.

گفتني است جزيره کيش سالانه پذيراي بيش از يک ميليون و دويست هزار مسافر است که از طريق خطوط هوايي و دريايي به اين منطقه وارد مي‏شوند و يکي از فرايندهاي اصلي رسيدن به اهداف توسعه‏اي براي افزايش سفرهاي گردشگري در طرح جامع اين منطقه، توسعه فرودگاه و بندرگاه اين جزيره است.

انتهای پیام/

کد خبر 1390092650