يادبود استاد برجسته هنر قلمزني در خانه فرهنگ نور

به گزارش ميراث آريا (chtn)، اين مراسم ويژه به منظور قدرداني از هنر اين هنرمند و همچنين معرفي بيشتر هنر و انديشه‌هاي او با حضور هنرمندان صاحب نام برگزار خواهد شد.

استاد «محمدرضا پوشيده نامجو» در سال 1322 در شهرستان رشت ديده بر جهان گشود و در سن 10 سالگي به فراگيري رشته قلمزني روي آورد.

نامجو پس از فراگيري اين هنر نزد استاداني چون حسن و جواد علاقمندان و درک محضر استاد محمود دهنوي، در سن 25 سالگي به استخدام وزارت فرهنگ و هنر وقت درآمد.

وي در سال 1364 به عنوان استاد‌يار دانشگاه و از سال 1369 به عنوان استاد قلمزني در دانشگاه‌هاي کشو ر به آموزش اين هنر پرداخت و پس از بازنشستگي با تدريس در دانشگاه‌ها و موسسات هنري به کار خويش ادامه داد.

‌بنابراين گزارش از آثار برجسته‌ استاد نامجو مي‌توان به تابلو‌هاي منقوش به آيه شريفه «و ان يکاد»، آيه‌‌ «نور»، سوره‌‌هاي «حمد»، «ياسين» و«الم نشرح» و «اسما الهي» اشاره کرد.

به گزارش ميراث آريا علاقمندان براي حضور در اين مراسم که راس ساعت 16 برگزار مي‌شود، مي‌توانند به نگارخانه آفرينش نور واقع در بلوار آيت ا... کاشاني، بعد از پل ستاري، جنب شهر کتاب مراجعه و يا با شماره تلفن 44069121 تماس حاصل کنند.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1390100469