تشکيل دبيرخانه دائمي خليج‌فارس در بوشهر

به گزارش خبرنگار اعزامي ميراث آريا (chtn) به بوشهر، «منوچهر جهانيان» با اعلام اين خبر در همايش بين‌المللي روز ملي خليج‌فارس در بوشهر گفت: اين دبيرخانه با هدف معرفي و اطلاع‌رساني در خصوص خليج‌ فارس و استفاده از نظرات انديشمندان و نخبگان تشکيل خواهد شد.

وي با اشاره به موقعيت بسيار مناسب استان بوشهر و کرانه خليج‌فارس، در خصوص توسعه گردشگري اين منطقه يادآور شد:‌ موقعيت بسيار مناسب خليج‌ هميشه فارس، اين درياي عظيم را به يکي از قابليت‌هاي گردشگري کشور تبديل کرده است.

وي اظهار داشت: دسترسي به آب‌هاي آزاد، زيبايي و شفافيت آب، جزاير متنوع و غيره، همه و همه، دست به دست هم داده‌اند تا خليج هميشه فارس به عنوان يکي از قابليت‌هاي گردشگري مطرح شود.

معاون گردشگري کشور تاکيد کرد: در اين خصوص آموزش، اطلاع‌رساني و تحقيقات از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

جهانيان با اشاره به اهميت توسعه گردشگري در کشور خاطرنشان کرد: گردشگري در حقيقت صنعتي است که بيشترين درآمد را دارد و تنها صنعتي است که به محيط زيست ضربه نمي‌زند.

وي اضافه کرد: بر اساس پيش‌بيني کارشناسان حوزه گردشگري، صنعت گردشگري به زودي در صدر صنايع درآمدزاي جهان قرار خواهد گرفت.

رئيس ستاد مرکزي تسهيلات سفرهاي کشور در ادامه به آثار تاريخي و جاذبه‌هاي گردشگري ايران اشاره و بيان کرد: خوشبختانه ايران در حوزه گردشگري داراي قابليت‌هاي فراواني است که مي‌توان از آن‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

وي با اشاره به خليج‌فارس خاطرنشان کرد: آثار به جا مانده در کرانه خليج‌فارس نشان دهنده تمدني 6 هزار ساله است که غناي فرهنگي و تاريخي اين نقطه از کشورمان را به نمايش مي‌گذارد.

معاون گردشگري کشور در پايان با اشاره به برگزاري همايش بين‌المللي خليج‌فارس در بوشهر يادآور شد: در اين همايش که با استقبال انديشمندان، پژوهشگران و اساتيد دانشگاه و دانشجويان روبه‌رو شد، 137 مقاله ارسال و از ميان آن‌ها 14 مقاله در پنل‌هاي تخصصي و ارائه شد.

به گزارش ميراث آريا، همايش بين‌المللي خليج‌فارس با حضور معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري در مجتمع فرهنگي- هنري 9 دي بوشهر در حال برگزاري است.
/108

انتهای پیام/

کد خبر 139102107