اولین مجمع اقامتگاه بوم گردی کشور در شهرستان خورو بیابانک  تشکیل شد

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان گفت:با توجه به افزایش اقامتگاههای بوم گردی در استان اصفهان و در منطقه خورو بیابانک اولین مجمع اقامتگاه بوم گردی در کشور با تاکید معاون گردشگری کشوردراین شهرستان تشکیل شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور فرهنگی  استان اصفهان \"محسن مصلحی \" افزود : در کل کشور 40 اقامتگاه بوم گردی وجود دارد که از این تعداد 23 اقامتگاه مربوط به شهرستان خوروبیابانک می باشد و در حدود 8 اقامتگاه بوم گردی نیز در شهرستانهای نایین ، کاشان و اصفهان است.

وی اظهار داشت : با تقاضای 20 واحد اقامتگاه بوم گردی در استان اصفهان موافقت شده و موافقت اصولی جهت دریافت مجوز نیز صادر شده است.

وی تصریح کرد:انتخابات مجمع اقامتگاههای بوم گردی برگزار شد  و\"امیرحسین افضل\"،\" فرزین جندقی \" و \"غضنفر حیدری\" به عنوان هیات مدیره مجمع اقامتگاه بوم گردی کشور مشخص شد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با تشکیل و تدوین اساسنامه این مجمع نظارت و صدور مجوز برای اقامتگاههای بوم گردی از سوی این مجمع صورت خواهد گرفت .

مصلحی باسابقه ترین  اقامتگاههای بوم گردی را  اقامتگاه آتشونی از مازیار آل داوود ذکرکرد و افزود : اقامتگاه بوم گردی مازیار آل داوود به عنوان معروفترین اقامتگاه بوم گردی توسط بخش خصوص راه اندازی شد و پس از وی اقامتگاههای بوم گردی زیادی در آن محدوده راه اندازی شد. 

وی یادآور شد: این اقامتگاهها به صورت بومی و محلی به ارائه غذا های محلی و سنتی و برنامه های تفریحی از جمله تور کویر نوردی ، تورشتر سواری ، سافاری و رصد ستاره ها می پردازند. 

انتهای پیام/

کد خبر 139212242