بادگیر  باغ دولت آباد به شهریاسبرین مجارستان می‌رود

جلسه پیگیری مفاد تفاهم نامه خواهر خواندگی شهرهای یزد و یاسبرین برگذار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد.جلسه هم اندیشی و پیگیری مفاد تفاهم نامه خواهر خواندگی شهرهای یزد و یاسبرین، با حضور مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد ، شهردار یزد ، ریاست میز مجارستان در وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این جلسه ریاست میز مجارستان در وزارت امور خارجه به ارائه گزارش و راهکارهای اجرای مفاد تفاهم نامه خواهر خواندگی شهرهای یزد و یاسبرین پرداخت.

lمحمدمهدی شرافت در این جلسه ضمن اظهار خرسندی از تحقق  یافتن پیمان خواهر خواندگی بین یزد و یاسپرین گفت:
در گذشته در شهر یاسبرن گویش ایرانی یاسی رواج داشته‌است. همچنین نام های یزد و یاس هر دو از یک ریشه اند بنابر این مردم یزد و شهر یاسبرین از یک نژاد و ریشه هستند. 

وی افزود : کشور ایران و جاذبه های تاریخ آن همواره در جهان مشهور بوده، به ویژه شهر تاریخی یزد، کشور مجارستان نیز دارای شهرهای تاریخی بسیار است و شهر بوداپست پایتخت این کشور به عروس اروپا شهرت دارد. شهر یاسبرین نیز از نظر تاریخ و فرهنگ جایگاه خاصی در میان شهرهای اروپا دارد و با ویژگیهای فرهنگی و تاریخی مشترکی که با شهر یزد دارد می تواند در زمینه های مختلف گردشگری، به ویژه توریسم همکاری متقابل بین این دو شهر وجود داشته باشد.

شرافت در ادامه گفت: ایجاد ارتباط بین فعالان بخش توریسم دو شهر همچنین ایجاد چند دفتر آژانس گردشگری از جمله فعالیتهای این اداره کل در راستای اجرای اهداف تفاهم نامه خواهر خواندگی بین این دو شهر تاریخی است.

در ادامه شرافت از ساخت و نصب تندیس باغ دولت آباد یزد در میدان اصلی شهر یاسبرین با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری یزد خبر داد.

در ادامه عظیمی زاده مطالبی در خصوص برنامه زمانی مراحل ساخت المان بادگیر باغ دولت آباد در شهر یزد و نصب آن در شهر یاسبرین متذکر شد.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139302054