مشارکت ایران در پروژه جاده ابریشم یونسکو

مدیرکل یونسکو در حاشیه دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اعلام آمادگی رئیس سازمان میراث فرهنگی برای مشارکت در پروژه یونسکو برای احیای جاده ابریشم یونسکو خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرینا بوکووا، مدیرکل یونسکو در حاشیه دیدار با مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جلسه سازنده و خوبی با رئیس سازمان میراث فرهنگی ایران داشتیم.

مدیرکل یونسکو با اشاره به اینکه تحت تاثیر میراث فرهنگی جهانی ایران قرار گرفته است، ادامه داد: حفظ و نگهداری میراث فرهنگی و آثار تاریخی از موضوعات مهم مورد بحث در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی بود.

بوکووا تصریح کرد: ثبت جهانی آثار جدیدی از میراث فرهنگی –تاریخی و آثار ناملموس جمهوری اسلامی ایران در فهرست میراث جهانی در دیدار با معاون رئیس جمهور مورد تاکید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی در این دیدار برای همکاری و مشارکت در یکی از پروژه‌های مهم یونسکو به نام جاده ابریشم اعلام آمادگی کرد.

مدیرکل یونسکو با ابراز خشنودی نسبت به فعالیت‌های مهم و جدی دولت جدید ایران در رابطه با موضوع میراث فرهنگی، ادامه داد: رویکرد ما در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو نزدیک کردن کشورهاست.

بوکووا افزود: ما فرهنگ غنی ایران را می‌شناسیم و می‌دانیم که این فرهنگ ایرانی  چگونه فرهنگ‌های دیگر را تحت تاثیر خود قرار داده است.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139302092