بازارچه های متحد الشکل صنایع دستی میزبان گردشگران نوروز94

برپایی بازارچه های نوروزی فروش صنایع دستی یکی از رویدادهای مهم درعرصه صنایع دستی ایران است که هر سال در ایام نوروز نشاط خاصی را به این حوزه می بخشد. 
به گزارش مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ پویا محمودیان مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور در خصوص طرح یکسان سازی بازارچه های فروش نوروزی گفت: هدف ما از اجرایی کردن این برنامه سنجش میزان جذب مخاطب و تاثیرگذاری این رویداد بر آنهاست. همچنین با این کار از بعد نظارتی و کنترل کیفی هم بستر مناسبی برای معاونت ایجاد می شود تا هر سال سطح کیفی کار را ارتقا دهد.

وی همچنین در خصوص چگونگی برگزاری فاز نخست این برنامه در نوروز 94 بیان کرد: طرح یکسان سازی، امسال برای اولین بار در6 استان گیلان، مازندران، یزد، کرمان، فارس، خراسان رضوی انجام می شود. اجرای این طرح با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به منظور ایجاد بازارچه های متحد الشکل در این استان ها از 27 اسفند تا 14 فروردین 94 انجام می شود. به این صورت که خیمه ها یا چادر های متحدالشکلی که آرم و لوگوی سازمان در قسمت بیرونی آن نصب شده است با رنگ یکسان در مناطقی از این استانها که قابلیت جذب گردشگر زیادی دارند بر پا شده، همچنین در ورودی این بازارچه ها  هفت سین های نوروزی نیز پهن  می شود.
مدیرکل دفتر صادرات صنایع دستی در ارتباط با  استمرار این طرح در سال های آینده نیز خاطر نشان کرد: بنا داریم بعد از پایان تعطیلات و بررسی گزارش های مربوط به این بازارچه ها، با شناسایی نقاط ضعف و قوت تلاش کنیم تا در سال بعد در همه استان های کشور این برنامه را برگزار کرده و به مرور برنامه های جانبی متنوعی را در حاشیه این بازارچه ها ارائه کنیم.

محمودیان در پایان افزود: دفتر صادرات صنایع دستی در تلاش است با اجرای برنامه ها و طرح های نوینی از این دست به مرور ظرفیت های عظیم اقتصادی و ارزآوری صنایع دستی ایران را به فعالیت درآورد و این حوزه را به جایگاه تعیین کننده خود در عرصه اقتصاد کشور بازگرداند. بی تردید موفقیت این برنامه ها به همکاری و هماهنگی ادارات کل استانی، ستاد صنایع دستی و حمایت هنرمندان نیاز دارد.

 
\n

انتهای پیام/

کد خبر 139312269