سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چالدران گفت: در سال گذشته نزدیک 35 هزار نفر از میراث جهانی قره کلیسا بازدید کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، محرم عبدالله پور، با اشاره به افزایش آمار بازدید کنندگان از مجموعه میراث جهانی قره کلیسا، اظهار داشت: : این مجموعه یکی از آثار ارزشمند و فرهنگی ثبت شده در یونسکو می باشد .

وی گفت: از مجموع 35 هزار بازدید کننده از مجموعه میراث جهانی قره کلیسا،  بیش از 33 هزار نفر گردشگر داخلی و نزدیک 2 هزار نفر نیز  مربوط به گردشگران خارجی  می باشد.

عبدالله پور گفت:  بیشترین میزان بازدید  گردشگران خارجی به ترتیب مربوط به ماههای اردیبهشت و شهریور بوده و گردشگران داخلی نیز بیشتر در ماههای فروردین و شهریور از این مجموعه دیدن کرده اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چالدران گفت: مجموعه میراث جهانی قره کلیسا همه روزه از ساعت 9 صبح الی 19 عصر پذیرای مسافران و بازدیدکنندگان می باشد.

مجموعه قره كلیسا یا کلیسای تادئوس مقدس نهمین اثر ثبت شده ایران در فهرست میراث جهانی یونسكو می باشد که در شمال شرقي دشت تاريخي چالــدران در دره اي سرسبز ، مجاور دهكده ای كوچك به همین نام قرار گرفته است. عظمت و شكوه بي نظير این مجموعه چشم هر بيننده اي را خيره مي سازد .
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394020218