تفاهم‌نامه احیاء و بهسازی محور تاریخی بهارستان و چهار درخت بیرجند امضاء شد

در جلسه ای مشترک تفاهم نامه سه جانبه مشترکی به منظور احیاء و بهسازی محور تاریخی بهارستان وچهار درخت بیرجند به امضاء رسید. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی؛ در جلسه مشترکی با حضور مدیر کل دفتر فنی و نظارت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، مدیر کل راه و شهرسازی وشهردار بیرجند، تفاهمنامه سه جانبه مشترکی به منظور احیاء و بهسازی محور تاریخی بهارستان وچهار درخت بیرجند به امضاء رسید. 

بر این اساس مقرر شد هر یک از دستگاه‌ها سهم یک سوم هزینه کرد، بهسازی محور مذکور را متقبل شوند و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز بر اجرای تفاهم نامه و همکاری دستگاه‌ها و شرکت‌های خدمات ‌رسان نظارت داشته باشد . 

گفتنی است، در این تفاهم‌نامه نظارت فنی و تهیه نقشه‌ها و دیتایل‌های اجرایی بر عهده اداره کل میراث فرهنگی بوده و در این تفاهم‌نامه شرکت عمران و مسکن سازان استان به عنوان دبیر معرفی شده است.
لازم به ذکر است، طول محور مذکور 600 متر بوده که هزینه برآورد شده برای اجرای کامل پروژه 800 میلیون تومان است و شروع پروژه از ارگ بهارستان توسط شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در سه ماهه اول سال جاری انجام می شود.
همچنین، طبق این تفاهم‌نامه احیاء محور تاریخی بیرجند که به صورت پایلوت در کشور اجرا می شود منجر به زنده‌سازی این محور گردشگری و بناهای ثبتی مجاور آن می گردد.
یادآور می شود، مرمت و ایجاد خانه هنرمندان، در این محور از پیشنهادات این جلسه بود.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1394020620