آغاز فاز دوم بازسازی خانه طبیب شوشتر

رئیس میراث فرهنگی شهرستان شوشتراز ادامه حفاظت و مرمت در خانه طبیب شوشتری با هزینه بخش خصوصی زیر نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی شوشتر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان؛ علی محمد چهار محالی رئیس میراث فرهنگی شهرستان شوشتر در مورد نوع عملیات حفاظت و مرمت این خانه گفت: در فاز اول گذر این بنا، یک اطاق و جاهایی که نیاز مبرم به حفاظت داشت مورد کار قرار گرفت در فاز دوم اتاق های شمالی و فضای داخلی این عمارت مورد تجدید بنا قرار می گیرد.
چهار محالی افزود: این خانه از سکونت گاه های سنتی مردمان شوشتر در دوران قاجار در حاشیه محله دلدل و گذر تاریخی سنگفرش بنا شده،که این خانه یکی از عناصر مجموعه تاریخی افضل محسوب می شود.
این اثر فاخر در چهار طبقه (دو طبقه در بالا و دو طبقه در زیر زمین ) با تزیینات خاص یکی از زیبا ترین عمارت های شهرستان شوشتر است.
گفتنی است، تزییات بکار رفته در این خانه کچ بری تزیینات چوب گره چینی چوبی جحاری های فاخر و تزیینات اجری خوون چِنی زیبا است.
وی خاطر نشان کرد: خانه طبیب شوشتری در سال ۱۳۹۳ با شماره ۳۱۰۸۶ در فهرست آثار تاریخی ملی کشور قرار گرفته و به ثبت رسیده است.
این خانه قرار است به یک هتل رستوران سنتی در شوشتر تبدیل شود تا برای گردشگران داخلی و خارجی سکونت گاهی زیبا با فرهنگ وتمدن مردمان شوشتر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1394081912