ارومیه میزبان ششمین اجلاس بین المللی راه ابریشم

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از میزبانی ارومیه برای برگزاری ششمین اجلاس بین المللی راه ابریشم خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ؛ جلیل جباری در جلسه امروز که در هتل پارک ارومیه با حضور مدعوین بخش دولتی و خصوصی برگزار شد گفت : با هماهنگی انجام شده بین سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور و سازمان جهانی جهانگردی ( UNWTO ) ؛ میزبانی این اجلاس در سال 2016  به ایران و استان آذربایجان غربی محول شده است .

وی با اشاره به اهداف سازمان جهانی تصریح کرد : در سازمان جهانی جهانگردی ( UNWTO ) بیش از 162 کشور عضو هستند که هدف عمده این سازمان توسعه پایدار گردشگری در سطح جهان بوده و بدین لحاظ کشور های زیادی علاقه مند به عضویت در این سازمان بین المللی هستند .

جباری برگزاری ششمین نشست کارگروه تخصصی راه ابریشم را فرصت بسیار مغتنمی برای استان آذربایجان غربی عنوان نموده و خاطر نشان کرد : برگزاری این نشست بین المللی تبعات خوبی برای ایران و بویژه استان آذربایجان غربی داشته و فرصتهای سرمایه گذاری در بخش گردشگری را افزایش داده و مطمئناً منجر به رونق گردشگری استان خواهد شد .

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ، لازمه اجرای این اجلاس و نشست بین المللی را یک عزم جدی دانسته و فراتر از یک بخش و گروه عنوان نموده و اضافه کرد : با توجه به حضور 40 نفر از کارشناسان بین المللی در این برنامه لازم است تا همه بخشها اعم از دولتی و خصوصی در اجرای این برنامه همکاری کرده و از این فرصت استفاده کرده و ازهمه افرادی که می توانند مارا در میزبانی این اجلاس یاری کنند دعوت به همکاری می کنیم.
گفتنی است ششمین اجلاس بین المللی راه ابریشم که توسط سازمان جهانی جهانگردی ( UNWTO ) برنامه ریزی شده در اردیبهشت ماه سال 95 در ارومیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1394082310